Neubewertung


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Neuester Beitrag: 29.03.10 18:27
Eröffnet am:21.02.08 13:38von: esperantoAnzahl Beiträge:187
Neuester Beitrag:29.03.10 18:27von: kalleariLeser gesamt:40.182
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10342 Postings, 5918 Tage kalleariSind gute

 
  
    #126
03.02.09 22:15
Denn schlechte wuerde man nicht per Video uebertragen. Wer praesentiert sich schon gross um Schlechtes mitzuteilen.

Chart:
Sieht so aus als kaem jetzt der von uns
erwartete Ruecksetzer.

mfg
Kalle  

700 Postings, 6195 Tage karina1000kursziel

 
  
    #127
04.02.09 21:49
2009   2 euro möglich aufwärtstrent intakt  

10342 Postings, 5918 Tage kalleari@Karina

 
  
    #128
05.02.09 15:23
Seh auch den schoenen Trend. Wie fuehlt man sich im Zeichen(Signum Laudis) des Sieges.

mfg
Kalle  

2093 Postings, 6509 Tage GanswindtIm Zeichen eines solchen "Sieges"

 
  
    #129
11.02.09 16:14
fühlt man sich sicherlich "beschissen".
Nur Karina nicht, der/die träumt nur von pushen und hat wenig Ahnung dabei.
Aber scheinbar gibt es immer noch genügend "Anhänger", die ihr folgen.
Leute, das so schnell wird das (wenn überhaupt) nichts!  

10342 Postings, 5918 Tage kalleari@Ganswindt

 
  
    #130
11.02.09 16:55
Denke es geht wieder etwas nach Sueden.
Mini SKS-Formation. Wir haben aber einen
intakten mehrjaehrigen Aufwaertstrend.Karina ist etwas zu optimistisch mit den 2 Euros noch dieses Jahr. Da sollten dann schon Super News kommen. Aber langfristig ist, wenn ich den
sachten schraegen Anstieg verfolge noch
wesentlich mehr drin. Du kannst an den Tiefpunkten eine schoene Aufwaertsgerade
einzeichnen.

mfg
Kalle  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariNews

 
  
    #131
12.02.09 08:39
12/02/2009

ASA404 to be developed in breast cancer
London, UK, and Cambridge, MA, 12 February 2009 – Antisoma plc (LSE:ASM; USOTC:ATSMY) announces that its Tumour-Vascular Disrupting Agent, ASA404, will be evaluated by Novartis as a treatment for HER2-negative metastatic breast cancer. This indication is being prioritised ahead of prostate cancer, in which a phase II trial has been completed. Details of the plans for trials in breast cancer will be available later this year.

Antisoma and Novartis have a worldwide development and commercialisation agreement for ASA404. Trials in breast cancer will be in addition to two ongoing pivotal phase III trials in patients with non-small cell lung cancer, one (ATTRACT-1) testing ASA404 as a first-line treatment and the other (ATTRACT-2) evaluating ASA404 as a second-line treatment. Because ASA404 acts by disrupting tumour blood vessels, it has potential application against a variety of solid tumours, all of which depend on tumour blood vessels to survive and grow.

Glyn Edwards, Antisoma’s CEO, said: “We are very pleased that Novartis is extending the development of ASA404 to metastatic breast cancer.  This represents a significant additional opportunity for ASA404. While there have been many advances in the treatment of breast cancer, there remains a great need for new and innovative approaches, especially for patients with metastatic cancer.”

About metastatic breast cancerWorldwide, more than a million women are diagnosed with breast cancer and over 400,000 die from the disease each year. Metastatic breast cancer is the most advanced stage (stage IV). Over 100,000 patients present with stage IV disease each year in the US, Europe and Japan.

About ASA404ASA404 (DMXAA) is a small-molecule Tumour-Vascular Disrupting Agent (Tumour-VDA) which selectively targets the blood vessels that nourish tumours. The drug was discovered by Professors Bruce Baguley and William Denny and their teams at the Auckland Cancer Society Research Centre, University of Auckland, New Zealand. It was in-licensed by Antisoma from Cancer Research Ventures Limited (now Cancer Research Technology), the development and commercialisation company of the Cancer Research Campaign (now Cancer Research UK), in August 2001. In a randomised phase II study in non-small cell lung cancer, addition of ASA404 to standard first-line chemotherapy was associated with a 5 month improvement in median survival. Worldwide rights to the drug were licensed to Novartis AG in April 2007.  

700 Postings, 6195 Tage karina1000die mutigen werden belohnt....

 
  
    #132
12.02.09 19:02

10342 Postings, 5918 Tage kalleari@Karina

 
  
    #133
13.02.09 11:08
Unten haben wir ja die mehrjaehrige Aufwaertsgerade. Wenn ich diese parallel
nach oben verschiebe, das woll wir garnicht erst denken. Was man da sieht.

mfg
Kalle  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariNews

 
  
    #134
16.02.09 08:58
16/02/2009

Antisoma reports half-year results
London, UK, and Cambridge, MA: 16 February 2009 Antisoma plc (LSE: ASM; USOTC: ATSMY) announces its interim financial information for the period ended 31 December 2008.

Highlights

First product approval from FDA
• Oral fludarabine approved for chronic lymphocytic leukaemia

Pivotal phase III programmes advanced
• Phase III trial of ASA404 in first-line lung cancer ongoing • Phase III trial of ASA404 in second-line lung cancer initiated • Phase III trial of AS1413 in leukaemia expanded

Strong partnership with Novartis on ASA404
• Lung cancer programme extended to second-line setting • Clinical development to expand into breast cancer

Supportive phase II data on key programmes
• Long-term follow-up data from ASA404 and AS1413 trials • Positive interim data on AS1411 in acute myeloid leukaemia

New phase II trials initiated
• AS1411 in renal cancer, AS1402 in breast cancer

Financial highlights
• Six month revenues of GBP 5.5 million (H1 2007: GBP 16.5 million) • Loss after tax of GBP 5.0 million (H1 2007: profit after tax of GBP 6.2 million) • Cash resources at 31 December 2008 of GBP 52.7 million (31 December 2007: GBP 50.4 million)

Glyn Edwards, CEO of Antisoma, said: “We have made substantial progress during this period, with our first product approval from the FDA and gathering momentum on our two key phase III development programmes, as well as very interesting initial findings from our phase II trial of AS1411 in leukaemia. We look forward to further developments in the first half of this year, notably a commercialisation deal for our approved product oral fludarabine and the final data from the AS1411 trial.”

Eric Dodd, Antisoma’s CFO, added: “Our financial results show that we are well placed to continue investment in our drug pipeline, with current cash resources sufficient to take our key programmes through mid-2010. With the divestment or partnering of oral fludarabine, we expect to extend this to mid-2011.”

A webcast and conference call will be held today at 9.30 am GMT. The webcast can be accessed via Antisoma’s website at www.antisoma.com and the call by dialling +44 (0)20 8609 1435 (UK toll-free 0808 109 1498; US toll-free 1866 793 4279) and using the participant PIN code [965983#]. A recording of the webcast will also be available afterwards on Antisoma’s website.  

700 Postings, 6195 Tage karina1000langsam aber sicher

 
  
    #135
18.02.09 20:08
geht es nach oben...warum auch immer..........  

10342 Postings, 5918 Tage kalleari@karina

 
  
    #136
19.02.09 13:36
Es geht hoch, weil der Markt es so will. Aus dem Chart sollen wir lesen,was der Markt will. Unten wissen wir bescheid. Nur
oben ist offen. Begrenzung oben Aufwaertkanal? Sind es die beiden letzten Hochs oder aber das Allzeithoch und dieses schraeg nach oben verschoben. Wir werden sehn wohin es geht. Wandert ja ob rauf oder runter im Kanal nach oben. Schoen waer Allzeithoch und Kanalverschiebung kommt noch drauf.

mfg
Kalle  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariAntisoma in Japan

 
  
    #137
25.03.09 09:00
Phase III development of ASA404 in lung cancer extended to Japan
London, UK, and Cambridge, MA, 25 March 2009 &#8211; Antisoma plc (LSE:ASM; USOTC:ATSMY) announces that ATTRACT-1, the Novartis phase III trial evaluating ASA404 as a first-line treatment for non-small cell lung cancer, is now enrolling patients in Japan. ATTRACT-1 has been enrolling patients in a variety of other countries since it began in April 2008. Extension of the trial to Japan follows the successful completion of a phase I study evaluating the safety of ASA404 in Japanese lung cancer patients.

Glyn Edwards, Antisoma&#8217;s CEO, said &#8220;We&#8217;re pleased that Japanese lung cancer patients can now participate in this key phase III trial of ASA404. This is an important step towards a potential application to market the drug in Japan.&#8221;

Enquiries:
Daniel Elger, VP, Marketing & Communications  +44 (0)7909 915 068 Antisoma plc  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariBiotech-Aktien

 
  
    #138
02.04.09 16:22
von Marc Lichtenfeld (US-Korrespondent)
 
Biotechnologie-Aktien: Der einzige Sektor, der den S&P 500 übertrifft  
 
Liebe Leser,  als ich in meinen frühen 20ern war, hatte ich einen Freund, der immer auf der Suche nach "Mrs. Right" (oder zumindest "Mrs. Right" für den Moment) war, wann auch immer wir ausgingen.
Die Abende mit ihm begannen immer damit, dass er damit prahlte, wie er mit dem schönsten Mädchen in der Bar enden würde. Im Laufe der Nacht aber senkte er allmählich seine Standards. Am Ende des Abends war er, durch die Verzweiflung (und vielleicht ein wenig Alkohol) angetrieben, bereit, mit jeder Frau abzuziehen, die einen Puls hatte.  
Das Bild der Gesundheitsfürsorge M&A [=Fusionen und Übernahmen] erinnert mich nun an diese Situation - mit einer Ausnahme. Einige große Pharma-Gesellschaften sind sogar noch verzweifelter als mein Kumpel. Und das bedeutet große Gewinne für Biotechnologie-Aktien-Kapitalanleger.  
Bei ablaufenden Patenten und fehlendem Nachschub müssen die größten Biotechnologie-Firmen einiges an firmeninterner Forschung und Entwicklung sofort tun. Deshalb sehen Sie Unternehmen wie Glaxo Prämien von 80% bezahlen, um das Objekt der Begierde zu erwerben.  
Selbst dieser himmelhohe Betrag war nicht der Höchste. Letzte Woche bezahlte Intercell eine enorme 126%-Prämie, um Iomai zu erwerben. Wenn kleine Firmen fähig sind, solch hohe Preise einzusammeln, wird damit eigentlich jeder Biotech-Small-Cap prinzipiell interessant.  
 
Biotechnologie-Aktien nehmen die Leiden des Marktes gelassen hin  
Als erstklassige Biotechnologie-Aktien während der meisten Zeit des ersten Quartals 2009 auf Niveaus der Niedrigpreisabteilung im Tiefgeschoss abstürzten, tat insgesamt der Biotechnologie-Sektor wenig mehr als mit den Achseln zu zucken.  
Es ist ja nicht so, dass Biotech-Aktien gegen die Schmerzen immun sind. Aber die größten Mitspieler hatten große Stapel Kapital und beständige Einnahmen aus den während des letzten Jahrzehnts erzeugten Pillen.  
Dann kamen Nachrichten durch, Pfizer würde68 Milliarden US-$ berappen, um Wyeth zu kaufen. Es löste ein Trio von großen Firmenübernahmen im Sektor aus, und wichtiger, es gab Kapitalanlegern einen Hinweis für die Einschätzung, wie viel Geld diese pharmazeutischen Giganten hatten. Sie hatten Finanzmittel, und sie waren bereit, diese auszugeben.  
Im Laufe der vorigen paar Wochen haben wir gesehen:  

* Merck gab bekannt, dass es Schering-Plough für48 Milliarden US-$ erwerben wird.  
* Während Roche schließlich langwierige Verhandlungen zum Abschluss brachte, um die Biotech-Supermacht Genentech für 47 Milliarden US-$ zu kaufen.  

Gesamtwert der getätigten Geschäften:163 Milliarden US-$. Das dazu, um Ihnen zu zeigen, dass auf einem Markt, wo der Zugang zum Kapital angeblich ausgetrocknet ist, Geld für die richtigen Geschäfte eindeutig verfügbar ist.  

* Um seinen Erwerb von Genentech zu finanzieren, stellte Roche fast33 Milliarden US-$ an Anleihen aus.  
* Pfizer erhielt mehr als22 Milliarden US-$ aus Kreditengagements von verschiedenen Banken, um seine Transaktion zu vollenden.  
* Und ähnlich "spendierte" JP Morgan 8,5 Milliarden US-$, damit Merck sein Geschäft mit Schering-Plough finanzieren konnte.  

Und all das ist während einer von großer Angst und Panik gezeichneten Periode in der Aktienmarktgeschichte geschehen. Mein Standpunkt ist also, dass nicht notwendigerweise alles Untergang und Finanzkrise ist an den Märkten (wie einige Sie gerne glauben machen wollen). Tatsächlich gehen die Dinge im Biotechnologie-Sektor aufwärts.  
Und jene Geschäfte sind nur der Anfang. Ich denke, dass weitere Biotech-Übernahmen in nächster Zeit bevorstehen ...  
 
Der Anfang des Biotechnologie-Aktien-Booms  
Ich denke, dass wir am wirklichen Anfang einer Welle der Konsolidierung und eines Biotechnologie-Aktien-Booms stehen. Deshalb sind kleine Biotech-Namen in diesem Augenblick so preiswert. Es wird für die großen Pharma-Firmen hart sein, diesen niedrigen Bewertungen und "billigen" Produkt-Pipelines zu widerstehen.  
Ein Medikament auf den Markt zu bringen braucht Jahre und die Firmen müssen einen konsequenten Nachschub von neuen Arzneimitteln in der Entwicklung halten. Die Pipeline einer Gesellschaft repräsentiert alle Produkte, die sie in den verschiedenen Stufen der Prüfung und FDA-Genehmigung hat.  
Eine Gesellschaft kann buchstäblich Hunderte von Versionen oder Zusammensetzungen eines Medikamentes haben, um diejenigen zu finden, die gut genug wirken um getestet zu werden. Viele Medikamente werden ihre Ziele verfehlen und von der Entwicklung ausgeschlossen werden. Dieser Prozess ist zeitintensiv und teuer. Aber es braucht nur ein Kassenschlager-Medikament, um die Entwicklung von Hunderten zu bezahlen.  
Das ist auch der Grund, warum es viel leichter ist, eine Gesellschaft mit einer glaubwürdigen Pipeline zu kaufen. Und das bedeutet, dass Konsolidierung etwas ist, was Gesellschaften jeder Größe im Biotechnologie-Bereich tun.  
Nun, während Pfizer, Merck und Roche mit ihren Anschaffungen einige Löcher in ihrem jeweiligen Geschäft gestopft und riesige Biopharma-Gesellschaften geschaffen haben, gibt es ebenso viele mittelgroße pharmazeutische Gesellschaften, die ihre Produkt-Pipelines dringend verbessern müssen.  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariStarkes Wachtum im Gesundheitsbereich

 
  
    #139
12.04.09 09:48
Auszug aus Studie Boston Consulting


Riese "Gesundheit" waechst weiter

Das Gesundheitswesen - schon heute eine der groessten Wirt-
schaftsbranchen mit einem Zehntel Anteil an jaehrlichen Brut-
toinlandsprodukt - wird laut einem Gutachten der Unterneh-
mensberatung Roland Berger um rund 15 Prozent pro Jahr wach-
sen. Insgesamt arbeiten hier bereits mehr als 4,5 Millionen
Menschen, und das Institut fuer Arbeitsmarkt- und Berufsfor-
schung (IAB) prognostiziert bis zum Jahr 2025 rund eine Mil-
lion weiterer Gesundheits-Arbeitsplaetze fuer Deutschland.
"Dazu gehoeren neben Dienstleistungen wie Pflege oder Well-
ness auch hoch qualifizierte Industriearbeitsplaetze etwa in
der Medizintechnik", ergaenzt Sandvoss. Der medizintechnische
Industrieverband Spectaris schaetzt allein den technischen
Modernisierungsbedarf von Arztpraxen und Kliniken in den
naechsten Jahren auf bis zu 15 Milliarden Euro.  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariNeue positive Ergebnisse !

 
  
    #140
20.04.09 08:54
Data on three Antisoma drugs presented at AACR meeting  
London, UK, Cambridge, MA, and Denver, CO, 20 April 2009 &#8211; Antisoma plc (LSE:ASM; USOTC:ATSMY) announces that new data supporting three of its drugs are reported in five presentations being given this week at the centennial meeting of the American Association for Cancer Research in Denver, Colorado.

Two presentations report positive data from animal tumour studies where ASA404 was given in combination with targeted therapies from the pipeline of Novartis, Antisoma's partner for ASA404. These therapies are RAD001, an mTOR inhibitor recently approved by the US Food and Drug Administration (FDA) under the brand name Afinitor® (everolimus) tablets for patients with advanced renal cell carcinoma after failure of treatment with sunitinib or sorafenib; and patupilone, a novel non-taxane microtubule stabilising agent in phase III trials for ovarian cancer and in earlier-stage trials in other settings.

The other three presentations report new data on the mechanisms by which ASA404, AS1413 and AS1411 exert their anti-cancer effects.

Dr Ursula Ney, Antisoma's Chief Operating Officer, said: "The AACR presentations illustrate the breadth of work being undertaken to explore the potential of our drugs. Of particular interest are the preclinical findings supporting potential new combinations of ASA404 with targeted therapies in lung and renal cancers."

Details of the AACR presentations are included below. The abstracts are available on the AACR website at www.aacr.org.

Enquiries:
 Glyn Edwards, CEO Daniel Elger, VP, Marketing & Communications +44 (0)7909 915 068 Antisoma plc   Mark Court/Lisa Baderoon/Rebecca Skye Dietrich +44 (0)20 7466 5000 Buchanan Communications   Brian Korb +1 646 378 2923  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariInverse SKS

 
  
    #141
06.05.09 13:28
Seht ihr die inverse SKS im Jahreschart ?
Kursziel ist erstmal 0,47 Euro.

mfg
Kalle  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariNews: Entwicklungen laufen gut

 
  
    #142
07.05.09 08:59
07/05/2009

Antisoma Interim Management Statement
London, UK, and Cambridge, MA: 7 May 2009 &#8211; Cancer drug developer Antisoma plc (LSE: ASM; USOTC: ATSMY) today publishes its Interim Management Statement for the period from 1 January to 6 May 2009.

Antisoma&#8217;s CEO, Glyn Edwards, said: &#8220;Our goal is to become a company that not only develops but also commercialises novel cancer treatments. We have two drugs, ASA404 and AS1413, that are now well into pivotal phase III trials designed to support marketing applications. We will also be presenting phase II results for a third drug, AS1411, at the ASCO meeting later this month.&#8221;

Eric Dodd, Antisoma&#8217;s CFO, added: &#8220;We already have funds to support product development through mid-2010, but in the next two months we expect to extend this significantly through a deal to divest our FDA-approved drug, oral fludarabine. Following the deal, we expect to have funds to support all our priority programmes through mid-2011, well past the time when we expect key phase III results for ASA404 and AS1413.&#8221;

Joint Chairman and CEO&#8217;s statement

ASA404 &#8211; potential blockbuster being developed by NovartisOur Tumour-Vascular Disrupting Agent, ASA404, is being developed by Novartis following our worldwide licensing deal in 2007. The drug is in two pivotal phase III studies in non-small cell lung cancer: &#8216;ATTRACT-1&#8217; is evaluating ASA404 in previously untreated patients, while &#8216;ATTRACT-2&#8217; is testing ASA404 in patients who have received a previous round of treatment with other drugs. These large studies are recruiting around 2,000 patients across the world. It is anticipated that data from ATTRACT-1 will be available to support regulatory filings in 2011 and that the ATTRACT-2 study will be completed during 2011.

Novartis recently decided to extend investigation of ASA404 to patients with metastatic breast cancer, another major cancer indication. More details of the clinical trials programme in breast cancer will be announced when available.

Since ASA404 is being developed as a treatment for some of the most common cancers, it has the potential to achieve blockbuster levels of sales. This would generate substantial royalty payments to Antisoma. We have an option to co-commercialise ASA404 in the United States.

AS1413 &#8211; building towards US commercialisationAS1413 is a novel chemotherapy drug that evades multi-drug-resistance mechanisms which contribute to the failure of chemotherapy treatments in some cancer settings. We are developing this drug independently with the intention of selling the drug ourselves in the US while seeking partnerships for commercialisation in other territories.

AS1413 is in a phase III trial (&#8220;ACCEDE&#8221;) for secondary acute myeloid leukaemia (secondary AML), where multi-drug resistance is common and outcomes with existing treatments are poor. This trial is being conducted under a Special Protocol Assessment from the US Food and Drug Administration. It is expected to report data in late 2010 or early 2011. There are currently no drugs licensed specifically for the treatment of secondary AML, and we estimate that AS1413 could achieve sales running into hundreds of millions of dollars worldwide.

AS1411 &#8211; AML phase II data to be presented at ASCOOur aptamer drug, AS1411, is in two phase II studies &#8211; one in AML and one in renal cancer. In December we reported promising interim findings from the AML trial. Final data from this trial will be presented at the ASCO (American Society of Clinical Oncology) Annual Meeting later this month. An abstract including interim data will be available on the ASCO website (www.asco.org) from 14 May, while the full data will be made available at the time of the meeting presentation on 29 May. We have now completed recruitment of patients into the phase II trial of AS1411 in renal cancer. Initial data from this trial will be available later this year, with final data in 2010.

AS1402 &#8211; recruitment completed in phase II breast cancer studyWe have now completed recruitment into a 110-patient randomised phase II trial of our antibody drug AS1402. Treatment and follow-up of patients are ongoing, and results of the trial will be available next year.

AS1409 &#8211; phase I data to be presented at ASCOOur antibody-cytokine fusion protein, AS1409, is being evaluated in a phase I trial in patients with malignant melanoma or renal cancer. Data from this trial will also be presented at the ASCO meeting; an abstract will be available on the ASCO website from 14 May and full data will be presented at the meeting.

Maintaining a strong cash positionWe reported in our interim financial results that we had GBP 52.7 million at the end of December 2008, which is sufficient to support all our priority programmes until mid-2010. We expect that the deal to divest oral fludarabine will enable the Company to be funded through mid-2011, comfortably beyond the expected timing of key phase III data on ASA404 and AS1413.

Outlook
We expect to divest oral fludarabine before the end of June. We also anticipate a cascade of clinical data, starting with the AS1411 AML and AS1409 data being presented at ASCO. This will continue later in 2009 with the first data from our phase II trial of AS1411 in renal cancer, followed during 2010 by final data from this trial and phase II data on AS1402 in breast cancer. Looking a little further ahead, we look forward to the conclusion of three phase III trials, on ASA404 and AS1413, during the period from late 2010 through 2011.  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariPasst nicht !

 
  
    #143
07.05.09 09:16

10342 Postings, 5918 Tage kalleariMedikament verkauft !

 
  
    #144
12.05.09 07:49
12/05/2009

Antisoma sells oral fludarabine to sanofi-aventis U.S. for USD 65 million
London, UK, and Cambridge, MA: 12 May 2009 &#8211; Antisoma plc (LSE: ASM; US OTC: ATSMY) today announces that it has sold the US rights to oral fludarabine, its FDA-approved treatment for chronic lymphocytic leukaemia (CLL), to sanofi-aventis U.S. in exchange for an immediate cash payment of USD 60 million (approximately GBP 40 million) and further payments totalling USD 5 million.

Glyn Edwards, CEO of Antisoma, said: &#8220;The sale of oral fludarabine roughly doubles our cash resources, and will enable us to pursue all our priority programmes until at least mid-2011, which is well beyond when we expect key phase III results for our leading products, ASA404 and AS1413.&#8221;

Enquiries:
 Glyn Edwards, CEO Daniel Elger, VP, Marketing & Communications +44 (0)7909 915 068 Antisoma plc  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariUebernahme-Kandidat Antisoma ?

 
  
    #145
12.05.09 17:35
Übernahmekandidaten und deren Entdeckung

von Louis Basenese (US-Korrespondent)
 
Übernahmekandidaten: Drei Schritte zu deren Entdeckung & drei Aktien für jedes Portfolio  
 
Liebe Leser,  
Ich versichere Ihnen, dass mein Kollege Alexander Green und ich mit unseren Berichten zum kommenden Boom bei Firmen-Übernahmen nicht unter einer Decke stecken.  
Wir beide betrachteten die Möglichkeit unabhängig voneinander. Spontan, könnte ich ergänzen. Und nun, ausgestattet mit unterschiedlichen Beweisen, kamen wir zu selben Schlussfolgerung.  
Wenn Sie mich fragen, sollte eine derartige Konvergenz der Analysen in einem kurzen Zeitraum nicht ignoriert werden. So lassen Sie uns heute weg von den Gründen, warum ein Übernahmeboom nahe bevorsteht, weiterziehen und unser Augenmerk exklusiv auf drei Übernahmekandidaten richten, von denen Sie profitieren können...  
 
Wie Sie die nächsten Übernahmekandidaten auf dem Markt herausfinden  
Die Aufgabe, die nächsten Übernahmekandidaten auf dem Markt herauszufinden, kann einen sehr entmutigen. Es gibt buchstäblich Tausende von potentiellen Kandidaten, weshalb wahrscheinlich die meisten Kapitalanleger dies mit einem Lotteriespiel vergleichen und im Umkehrschluss eine solche Strategie insgesamt meiden.  
Aber das ist ein kolossaler Fehler !  
Sie verzichten leicht auf zweistellige Gewinne. Die historischen Übernahmeprämien (d.h. der Betrag über dem gegenwärtigen Aktienkurs einer Übernahme-Gesellschaft) betrugen gemäß einer Studie in The Journal of Finance durchschnittlich 22%.  
Und das ist nur der Durchschnitt.

Es ist bei vielen Geschäften üblich, dass die Prämien hohe zweistellige prozentuale Beträge und sogar dreistellige erreichen.

 
Investieren in Übernahmekandidaten - Drei Schritte zur Verbesserung Ihrer Gewinnchancen

Sie können Ihre Erfolgsaussichten drastisch verbessern, indem Sie die folgenden drei einfachen Schritte beim Investieren in Übernahmekandidaten befolgen:

 

* Gehen Sie dorthin, wo es Konsolidierung gibt. Konsolidierungstendenzen sind ein starkes Vorhersage-Werkzeug, weil sie dazu neigen anzudauern. Denken Sie darüber nach. Wenn Ihr größter Mitbewerber loszieht und sich über Nacht größenmäßig verdoppelt, gibt es nur einen Weg, darauf zu antworten - finden Sie einen passenden Zukauf für sich selbst um konkurrenzfähig zu bleiben. Auf diese Weise, indem wir uns auf jene Industrien und Sektoren konzentrieren, die die schnellste Konsolidierung erleben, können wir Kandidaten mit hoher Übernahmewahrscheinlichkeit eingrenzen.
* Konzentrieren Sie sich auf Gesellschaften mit wertvollem (und unterschätztem) Vermögen und Potential. Ob es ein neues Medikament, eine riesengroße Ölvorkommen-Entdeckung, ein Schlüsselmarkt-Anteil, Absatzwege, oder einige viel versprechende Patente sind... Der wahre Grund dafür, dass eine Gesellschaft übernommen wird, besteht darin, dass sie für den Erwerber einen besonderen Substanzwert besitzt. Investieren Sie nur in Gesellschaften mit solchen "must have"-Aktiva. Und um das Risiko noch weiter zu verringern, schlage ich vor, klar unterbewertete Gesellschaften zu kaufen - solche, die im Bereich ihrer flüssigen Mittel gemäß Bilanz gehandelt werden. (Ja, die gibt es wirklich.)
* Beharren Sie auf sich verbessernden Fundamentaldaten. Verstehen Sie, dass Übernahmen Zeit brauchen. Tatsächlich kann die Übernahme von Gesellschaften eine lange Zeit wie etwa neun Monate dauern, wenn es mit der nötigen Sorgfalt ausgeführt wird. Und doch, sogar dann gibt es nichts, was die Parteien hindern könnte, von einem Geschäft davonzulaufen (Microsoft und Yahoo! Sie erinnern sich?). Ich empfehle daher, eine "Versicherungspolice" zu kaufen, um sich gegen solche unrentablen Abbrüche zu schützen. Damit meine ich, kaufen Sie nur Gesellschaften mit sich verbessernden Fundamentaldaten - sei es starkes Gewinnwachstum, der Start neuer Produkte, steigender Marktanteil usw. Auf diese Weise sind Sie im Stande zu profitieren, selbst wenn sich eine Übernahme nie verwirklicht.


Sie werden sich in Erinnerung rufen, dass ich in meinem vorherigen Artikel über den nahe bevorstehenden Übernahmen-Boom drei Sektoren auswählte, die das erste Kriterium oben erfüllen - Gesundheitswesen (insbesondere Medikamenten-Hersteller), Energie und Technologie.

 
Drei Übernahmekandidaten, die Sie heutzutage in Ihr Portfolio aufnehmen sollten

Für diejenigen, die nicht willens sind, die Anstrengung aufzubringen, die nächsten zwei Schritte auszuführen ..., oder die einfach darauf brennen, sofort loszulegen, sind hier drei Übernahmekandidaten, die für eine Aufnahme in Ihren Wertpapierbestand in Betracht ziehen können:

 

* Crucell NV: Merck und Schering Plough. Pfizer und Wyeth. Roche und Genentech. Jetzt Gilead Sciences und VC Therapeutics. Crucell ist wahrscheinlich der nächste Kandidat. Er ist der größte unabhängige Hersteller von Impfstoffen, mit Produkten für die Behandlung von Grippe, Kinderkrankheiten und Hepatitis B. Crucells PER.C6 Zellen Serie ist sein wertvollster Aktivposten. Die Gesellschaft hat bereits Lizenzen für diese Technologie an mehr als 60 Firmen vergeben. Und zweifellos akzeptiert das Management Übernahmeangebote. Im Januar befand es sich in freundlichen Gesprächen mit Wyeth, bevor Pfizer zwischen rein platzte und Wyeth kaufte und die Diskussionen beendete. Im besten Falle existieren zahlreiche Bieter (Novartis, Sanofi-Aventis, Merck und letztendlich Pfizer), so dass sich eine Bieter-Schlacht entfalten könnte, die uns ein größeres Gewinnpotenzial biete  

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    #146
12.05.09 17:40
* Crucell NV: Merck und Schering Plough. Pfizer und Wyeth. Roche und Genentech. Jetzt Gilead Sciences und VC Therapeutics. Crucell ist wahrscheinlich der nächste Kandidat. Er ist der größte unabhängige Hersteller von Impfstoffen, mit Produkten für die Behandlung von Grippe, Kinderkrankheiten und Hepatitis B. Crucells PER.C6 Zellen Serie ist sein wertvollster Aktivposten. Die Gesellschaft hat bereits Lizenzen für diese Technologie an mehr als 60 Firmen vergeben. Und zweifellos akzeptiert das Management Übernahmeangebote. Im Januar befand es sich in freundlichen Gesprächen mit Wyeth, bevor Pfizer zwischen rein platzte und Wyeth kaufte und die Diskussionen beendete. Im besten Falle existieren zahlreiche Bieter (Novartis, Sanofi-Aventis, Merck und letztendlich Pfizer), so dass sich eine Bieter-Schlacht entfalten könnte, die uns ein größeres Gewinnpotenzial bescheren dürfte.  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariAS404 gute Ergebnisse !

 
  
    #147
21.05.09 08:42
21/05/2009

Phase II trial of ASA404 published in Lung Cancer
London, UK, and Cambridge, MA: 21 May 2009 &#8211; Antisoma plc (LSE: ASM; USOTC: ATSMY) announces that the journal Lung Cancer has published the results of a single-arm phase II trial of ASA404 in non-small cell lung cancer (NSCLC). The trial included patients with both major histological forms of NSCLC: squamous and non-squamous. Positive data from this trial supported the progress of ASA404 into phase III trials in patients with NSCLC of all histologies.

ASA404 is a Tumour-Vascular Disrupting Agent (Tumour-VDA) that destroys tumours by selectively collapsing the tumour blood vessels on which they depend to survive and grow. A randomised phase II trial of ASA404 in patients with previously untreated, advanced NSCLC was published recently in the British Journal of Cancer. In that trial, addition of ASA404 at 1200 mg/m2 to standard chemotherapy was generally well tolerated in both squamous and non-squamous patients. The combination of ASA404 and chemotherapy produced a median survival of 14.0 months compared with 8.8 months in patients receiving chemotherapy alone.

In the newly published trial, a further 30 similar patients with NSCLC received standard chemotherapy plus ASA404 at a higher dose of 1800 mg/m2. Median survival was 14.9 months, corroborating the findings from the randomised study. Favourable efficacy findings together with the acceptable safety profile seen in this study led to the selection of the 1800 mg/m2 dose for phase III studies of ASA404 in NSCLC.

Two phase III trials are currently being conducted by Novartis, with whom Antisoma signed a worldwide development and commercialisation deal for ASA404 in April 2007: ATTRACT-1 is evaluating ASA404 in previously untreated NSCLC patients, while ATTRACT-2 is testing ASA404 in patients who have received a previous round of treatment with other drugs.

Enquiries:
 Glyn Edwards, CEO Daniel Elger, VP, Marketing & Communications +44 (0)7909 915 068 Antisoma plc   Mark Court/Lisa Baderoon/Rebecca Skye Dietrich +44 (0)20 7466 5000 Buchanan Communications    

500 Postings, 5669 Tage LuisdeFunesgute ergebnisse

 
  
    #148
21.05.09 18:59
das ja auch bei den News  

10342 Postings, 5918 Tage kalleariSchon wieder postive Daten diesmal zu AS 1411 !

 
  
    #149
29.05.09 20:34
29/05/2009

Antisoma to advance AS1411 in AML based on positive phase II data presented at ASCO
London, UK, Cambridge, MA, and Orlando, FL: 29 May 2009&#8211; Antisoma plc (LSE: ASM; USOTC: ATSMY) announces that it plans to advance the development of AS1411 in AML (acute myeloid leukaemia) based on positive data from a phase II study in relapsed and refractory AML presented today at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) meeting in Orlando.

AS1411 belongs to a new type of drug called aptamers. These drugs are short pieces of DNA or RNA that fold into three-dimensional structures capable of targeting particular proteins. AS1411 is a DNA aptamer that targets nucleolin, a protein found on the surface of cancer cells. The AS1411 phase II study in AML was the first randomised controlled trial to test an aptamer as a treatment for cancer.

A broad spectrum of AML patients were allowed to participate in the trial, but all had disease that had proved non-responsive (refractory) to prior treatments or had relapsed after one or more previous therapies. Given these requirements, many of the patients had a very poor prognosis.

Patients were assigned randomly to three treatment groups. A control group was treated with high-dose cytarabine, a standard chemotherapy treatment for relapsed and refractory AML. The other two groups received high-dose cytarabine combined with either 10 or 40 mg/kg/day AS1411.

The response rate in the cytarabine control group was 5% (1/19) patients. By contrast, response rates in the groups receiving 10 or 40 mg/kg/day AS1411 with cytarabine were 21% (4/19 patients) and 19% (4/21) patients, respectively.

Addition of AS1411 to high-dose cytarabine was well tolerated at both the 10 and 40 mg/kg/day doses. Most of the side-effects observed were those typically associated with cytarabine treatment.

Commenting on the findings, Dr Robert Stuart of the Medical University of South Carolina, Principal Investigator in the phase II trial and presenter of the data at the ASCO meeting, said: "These findings, seen in a very poor prognosis group of leukaemia patients, are very promising, and encourage us to go forward and further define the potential for AS1411 as a new treatment option for patients with AML."

Glyn Edwards, Antisoma&#8217;s CEO added: "With these positive results, we have a good basis on which to progress AS1411 in AML. We are working with leading experts in the field to identify the best approach to further development and ensure we make the most of this exciting opportunity."

It is anticipated that Antisoma will carry out a programme of phase IIb trials to optimise the choice of patient population and design for future pivotal studies of AS1411 in AML.

A separate phase II trial of AS1411 in renal cancer recently completed patient recruitment and is expected to report initial data later this year.

A copy of the poster presented at the ASCO meeting is available on the Antisoma website at www.antisoma.com/asm/products/as1411

Enquiries:
 Antisoma plc:   Glyn Edwards, CEO   Daniel Elger, VP Marketing & Communications(In Orlando) +44 (0) 7909 915 068     Mark Court/Lisa Baderoon/Rebecca Skye Dietrich +44 (0)20 7466 5000 Buchanan Communications       Brian Korb +1 646 378 2923 The Trout Group    

10342 Postings, 5918 Tage kalleariPositive Ergebnisse Phase 1 Medikament AS1409

 
  
    #150
31.05.09 21:50
31/05/2009

Antisoma&#8217;s AS1409 shows anti-cancer activity in phase I trial
London, UK, and Cambridge, MA: 31 May 2009 - Antisoma plc (LSE: ASM; USOTC: ATSMY) today announces positive findings from a phase I trial of its antibody-cytokine fusion drug, AS1409. The trial identified a well-tolerated dose of AS1409 at which biomarker activation, clinical improvement and objective radiological evidence of anti-cancer activity were seen. Two patients with malignant melanoma showed substantial tumour shrinkage. These findings are presented today at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) meeting in Orlando by Dr James Spicer of Guys and St Thomas' Hospital, London, UK, a leading investigator in the trial.

AS1409 is a fusion protein that combines the anti-tumour cytokine IL-12 with a tumour-targeting antibody. Systemic IL-12 has shown promising signs of activity in renal cancer and melanoma, but in the absence of a targeting strategy it has significant, treatment-limiting side-effects. The aim in developing AS1409 is to focus the activity of IL-12 at tumour sites whilst minimising effects on other tissues.

Dr Spicer said: "The phase I findings provide validation for the idea of targeting the delivery of IL-12 to tumours using an antibody. AS1409 has shown evidence of anti-cancer activity without the serious side-effects seen with untargeted IL-12."

Dr Gary Acton, Antisoma's Chief Medical Officer, added: "AS1409 is a highly innovative drug, which warrants further evaluation to build on these initial promising findings in patients with advanced cancer."

Additional details of the findings are available in the poster presented at ASCO, which can be found at www.antisoma.com/asm/products/as1409
 
Enquiries:Glyn Edwards, CEODaniel Elger, Director of CommunicationsAntisoma plc+44 (0)7909 915 068  

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