Vollelektrische Vans und Busse
Seite 1 von 3 Neuester Beitrag: 14.01.23 08:21 | ||||
Eröffnet am: | 15.11.21 13:54 | von: mogge67 | Anzahl Beiträge: | 52 |
Neuester Beitrag: | 14.01.23 08:21 | von: mogge67 | Leser gesamt: | 15.457 |
Forum: | Hot-Stocks | Leser heute: | 7 | |
Bewertet mit: | ||||
Seite: < 1 | 2 | 3 > |
Versuche mit den Elektro-Vans von Arrival wurden von der englischen Post und UPS durchgeführt.
UPS soll daraufhin eine Order von 10.000 Elektrovans bis 2024 aufgegeben haben, Gegenwert knapp über 1 Milliarde Dollar.
Der Börsenwert des Unternehmens ist mit etwa 8,5 Milliarden Dollar natürlich nicht gering.
Allerdings im Vergleich zu ähnlichen Unternehmen eher moderat.
Man denke hier nur an die etwa70 Milliarden von Rivian, bei noch keinem verkauften Auto!
Ein erster Elektro-Bus wird inzwischen auch in GB getestet.
https://omnibus.news/firstbus-testet-arrival-e-bus
Größte Finanzgeber sind BlackRock, UPS, Hyundai & KIA.
https://www.google.com/search?q=rivian+aktie+marktkapitalisierung
Marktkapitalisierung: 76 Mrd. USD
oder Lucid Group
https://www.google.com/search?q=lucid+aktie+marktkapitalisierung
Marktkapitalisierung: 62 Mrd USD
Die Zukunft der Mobilität liegt im batterieelektrischen Fahrzeugen.
Sehe bei schweren Fahrzeugen, wie Lastkraftwagen, eher alternative, hybride Antriebe (RNG/Erdgas/...) als rein batterieelektrisch.
Nachkaufen ist auch eine Option.
https://t3n.de/news/...-zukunft-car-elektroauto-ride-hailing-1439373/
Zitate: "In Kooperation mit Uber und diversen Fahrer:innen des Ride-Hailing-Dienstes hat Arrival ein Elektroauto entwickelt, das 2022 mit dem Testbetrieb starten soll."
"Zu den weiteren Kerneigenschaften des Arrival Car gehört das Raumangebot."
"Das Arrival Car kommt zur rechten Zeit, denn Uber zwingt seine Fahrer und Fahrerinnen, auf Elektromobile umzusteigen."
"Ab 2025 verspricht das Unternehmen, in London nur noch E-Autos einzusetzen."
Direktlink zum Video: https://www.youtube.com/watch?v=jv5vS2ZNgfA
Arrival today announced it has started trials of the Arrival Bus at a testing facility in the UK. The vehicles will be going through validation and testing ahead of certification. “We now look forward to bringing our vehicles, led by the Bus, to the market beginning in 2022, built by our Microfactories and helping to make
https://www.sustainable-bus.com/electric-bus/arrival-bus-trials/
28 December 2021 by Editorial Staff
Arrival today announced it has started trials of the Arrival Bus at a testing facility in the UK. The vehicles will be going through validation and testing ahead of certification.
“We now look forward to bringing our vehicles, led by the Bus, to the market beginning in 2022, built by our Microfactories and helping to make the air cleaner around the world” said Avinash Rugoobur, President, Arrival.
Following proving ground trials, Arrival will commence public road trials of the Bus with First Bus – one of the UK’s largest transport operators – in Q1 2022. The trials will see Arrival’s vehicles operating on existing First Bus routes in the UK. Arrival is expected to begin production for the Bus in Q2 2022.
The UK-based startup has recently debuted on Nasdaq. Also, Arrival has signed a partnership with Hitachi Europe regarding the providing of new bus and infrastructure solutions to the European bus industry.
Arrival starts test of the electric bus
The Arrival Bus «is creating a new and improved public transportation experience for all users – from the drivers and passengers to the engineers, cleaners, and fleet owners – and reducing costs for operators, making the transition to electric vehicles more economically viable», the company says.
The vehicle takes advantage of Arrival’s software ecosystem, enabling full connectivity, digital customisation, and deep access to vehicle behaviour and data. The vehicle can be tailored to meet local cities’ needs with its modular design, which enables configuration of length, range, battery, and passenger capacity.
The first Arrival Bus features up to three doors, with flexible passenger seating capacity across the entire flat floor, allowing for greater accessibility, as well as creating more usable standing space and the ability for passengers to travel more comfortably.
The vehicle also has wrap-around exterior and interior screens, adaptable lighting, a transparent roof, and a suite of digital features. The Bus uses in-house components that are also found on the Arrival Van and Car, and Arrival’s lightweight recyclable composite materials. This, alongside common suspension and the wheels and tyres at front and rear, means the Arrival Bus is estimated to be lighter than other battery-electric buses in the market today.
“This is a key milestone for Arrival and we’re thrilled to have started proving ground trials, where the Bus is currently going through testing, ahead of EU certification and public road trials next year,” said Franck Dessenis, Vice President of Bus Platform, Arrival. “We’ve seen a strong interest in the Bus this year, specifically from governments who are looking to upgrade their public transportation networks, in order to achieve their zero-emission pledges. We’re partnering closely with governments, cities, and operators to build infrastructure solutions and seamless mobility services for local communities to support their clean energy targets.”
“This marks an important day as all of our milestones for 2021 have been achieved. We now look forward to bringing our vehicles, led by the Bus, to the market beginning in 2022, built by our Microfactories and helping to make the air cleaner around the world” said Avinash Rugoobur, President, Arrival.
https://www.nasdaq.com/articles/...Aarvl-popular-amongst-institutions
Zitate mit deepl.com übersetzt: "Ein Blick auf unsere Daten zu den Eigentümergruppen (siehe unten) zeigt, dass sich institutionelle Anleger in das Unternehmen eingekauft haben."
"Wie Sie sehen können, sind institutionelle Anleger in erheblichem Umfang an Arrival beteiligt."
"Ein Blick auf unsere Daten zeigt, dass der größte Aktionär Kinetik s.à.r.l. mit 70 % der ausstehenden Aktien ist." https://kinetik.vc/
Private Equity-Firmen halten einen Anteil von 70 % und 21 % sind im Besitz von Einzelanlegern.
https://insideevs.com/news/557911/arrival-bus-proving-ground-trials/
Zitate mit deepl.com übersetzt: "Der Arrival Bus verspricht einen neuen, verbesserten öffentlichen Personennahverkehr für alle Nutzer (Fahrer, Fahrgäste, Techniker, Reinigungspersonal, Flottenbesitzer), während er gleichzeitig die Kosten für die Betreiber senkt und den Übergang zu Elektrofahrzeugen wirtschaftlich rentabler macht."
"Der Bus besteht aus leichten, recycelbaren Verbundwerkstoffen und internen Komponenten, die auch beim Arrival Van und beim Pkw zum Einsatz kommen. Das Unternehmen geht davon aus, dass er leichter sein wird als andere batterieelektrische Busse, die derzeit auf dem Markt sind."
https://www.hotcars.com/...ng-we-know-about-the-arrival-electric-bus/
Zitate mit deepl.com übersetzt: "Aber Spaß beiseite, das wahre Potenzial des Elektrobusses liegt in dem, was in ihm steckt, und in der Methode, mit der Arrival die Vorherrschaft erlangen will."
"Ein Schlüsselfaktor dafür, dass Arrival in Bezug auf Bewertung und Finanzierung in die Höhe schießt, ist seine ungewöhnliche Herangehensweise an die Entwicklung und Produktion von Elektroautos."
"So gesehen wird der Arrival Electric Bus viel billiger sein als seine Konkurrenten und in der gleichen Größenordnung liegen wie seine Diesel-Pendants."
"Die Außenverkleidung des Busses besteht aus thermoplastischen Verbundwerkstoffplatten, die ihn im Gegensatz zu Metallblechen viel haltbarer und verbeulungssicher machen."
...
Zitate mit deepl.com übersetzt: "Der Arrival Bus wurde entwickelt, um den Markt zu revolutionieren, nicht nur, weil er ein von Grund auf neu entwickelter Elektrobus ist, sondern auch, weil er alle berücksichtigt, die mit ihm in Berührung kommen werden."
"Von Fahrern und Fahrgästen bis hin zu Reinigungskräften, Flottenmanagern, anderen Verkehrsteilnehmern und mehr - der Arrival Bus wurde für sie alle entwickelt."
"Deshalb ist es wichtig, dass wir während des Entwurfsprozesses ihr Feedback einholen und sicherstellen, dass ihre Bedürfnisse erfüllt werden, um ein besseres Gesamterlebnis als je zuvor im öffentlichen Verkehr zu bieten."
Arrival hat sich auch Gedanken gemacht über die Barrierefreiheit des elektrischen Busses.
https://omnibus.news/arrival-auf-der-teststrecke
Zitate: ""Wir freuen uns nun darauf, unsere Fahrzeuge, allen voran den Bus, ab 2022 auf den Markt zu bringen und dazu beitragen, die Mobilität der Menschen zu verbressern sowie die Luft auf der ganzen Welt sauberer zu machen", sagte Avinash Rugoobur Präsident & Chief Strategy Officer von Arrival."
"Und angekommen ist das anfangs belächelte StartUp, wie der Auftrag von UPS über 10.000 elektrisch angetriebene Zustellfahrzeuge oder die Investition der Hyundai Motor Group mit 100 Millionen Euro beweist."
"So habe der Elektrobus beispielsweise nur eine einzige Vordertür, der erste Elektrobus habe entsprechend der Kundenvorgaben 310 kWh an Board."
"Jeanette Bell, Geschäftsführerin von First Bus sagte: "Wir sind stolz darauf, der erste Betreiber in Großbrittannien zu sein, der die Elektrobusse von Arrival einsetzen wird.""
https://www.golem.de/news/...e-auf-und-nimmt-e-busse-2201-162352.html
Zitate: "Der Plan, Busse mit Brennstoffzellen im französischen Montpellier einzusetzen, ist gescheitert."
"Stattdessen wird der öffentliche Nahverkehr mit Elektrobussen ausgestattet."
"Der Präsident (PS) der Metropole Montpellier, Michaël Delafosse, teilte mit, dass die Wasserstofftechnologie zwar vielversprechend sei, die Betriebskosten jedoch sechsmal höher gewesen wären als bei Elektrobussen. Das ist der Grund, die Elektrobusse vorzuziehen."
https://www.youtube.com/watch?v=V-uJRnH450U
Video ab Minute 08:15 "Alternative Antriebe - Vergleich der Optionen"
Video ab Minute 12:15 "Weltweit befassen sich 25 Firmen mit Antrieb für Schwerlast, davon 20 mit batterieelektrischen Antrieb..."
Video ab Minute 13:20 "Einführung H2-Technologie - Infrastruktur: hätten Probleme die Tankstellen zu versorgen"
Video ab Minute 16:00 "Batteriefahrzeuge"
https://twitter.com/designboom/status/...575?cxt=HHwWnoC-ueKJzI4pAAAA
Quelle:
https://www.designboom.com/technology/...lectric-car-uber-12-02-2022/
Zitate: "Die erste Vorstellung des arrival-Autos ist ein aufregender Moment für die Uber-Fahrer, die viel schneller auf Elektrofahrzeuge umsteigen als der Massenmarkt", sagte Jamie Heywood, Regional General Manager für Nord- und Osteuropa bei Uber."
"DAS ELEKTROFAHRZEUG BIETET HERVORRAGENDE SICHT UND KOMFORT"
"Die Elektrifizierung des Fahrdienstes wird eine entscheidende Rolle bei der Reduzierung der Fahrzeugemissionen in den Städten weltweit spielen und ein nachhaltiges, sauberes multimodales Verkehrssystem für die Gemeinden bereitstellen..."
"Dieses aufregende neue Fahrzeug wird unsere Verpflichtung unterstützen, dass alle Fahrzeuge in der App in London bis 2025 vollelektrisch sein sollen, und dazu beitragen, einen umweltfreundlichen Aufschwung zu fördern und den städtischen Verkehr zu verbessern."
https://twitter.com/arrival/status/...778505?cxt=HHwWksC52e2815cpAAAA
Zitate übersetzt mit deepl.com: "Ein Wettbewerb in Partnerschaft mit dezeen für Ideen zu Mobilitätslösungen, die die Zukunft des Verkehrs neu denken."
Quellenlink:
https://www.dezeen.com/arrival-future-mobility-competition/
Zitate "Wettbewerb für zukünftige Mobilität powered by Arrival"
"Die Future Mobility Competition powered by Arrival ist ein globaler Designwettbewerb, der Mobilitätslösungen sucht, die die Zukunft des Transports neu definieren."
"Der Wettbewerb ist eine Zusammenarbeit zwischen Dezeen und dem eklektischen Fahrzeughersteller Arrival."
"Die Teilnahme ist bis zum 14. April 2022 kostenlos und mit einem Preisgeld von insgesamt 85.000 Dollar dotiert."
https://arrival.com/us/en/news/...rtner-to-launch-bus-trials-in-Italy
London, June 15, 2022 - Enel X, Enel's subsidiary dedicated to innovative products and services, together with Arrival (NASDAQ: ARVL), pioneer of a unique new method of design and production of equitable electric vehicles (EVs) by local Microfactories, have entered into a partnership to test the zero-emission battery electric bus in Italy. The aim is to foster the growth of electrified public transport globally through increasingly high-performance and competitive solutions. The tests will be carried out by Enel X on the basis of an analysis matrix developed in-house, to look at all the main features of the Arrival Bus. The tests will be carried out in Italy, at the Vallelunga circuit, where Enel X Way's advanced charging services and solutions will also be used to charge the vehicles. The success of these tests will be a key building block for Enel to include the Arrival Bus within its portfolio of global electrification solutions.
"The partnership with Arrival is another important step towards achieving our goals of electrifying public transport globally. Public transport authorities face significant challenges in making cities smarter and more sustainable, and by offering our public transport solutions together with our many years of global experience, we want to give solid support to make this a reality," said Francesco Venturini, CEO of Enel X. "Arrival Buses look very promising. They are a technologically advanced means of transport that, if integrated within our value offer, can potentially provide operators and end users with the best possible customer experience."
"We are very excited to partner with Enel X and Enel X Way to assist bus operators and cities around the world as they accelerate the transition to electric vehicles, bringing cleaner air to our cities," said Avinash Rugoobur, President of Arrival. "Our electric bus aims to set new standards in passenger experience while reducing costs for operators. By manufacturing our vehicles in local micro-factories, we are fostering a global green transition that is fair, bringing jobs to local communities, using local suppliers and building vehicles designed for local markets."
The partnership will enable Enel X to strengthen its offering to public transport authorities globally, providing a major boost to reach Enel's target of more than 20,000 electric buses served by 2030. Today, Enel X is the world's largest supplier of e-bus solutions outside China. It currently operates more than 3,200 e-Buses globally. Enel X's e-bus solution is modular and customizable to the customer's specific needs and is offered through different business models that include, among others, leasing options. It includes a wide variety of products and services, including a complete end-to-end turnkey service ("e-Bus as a Service"). The complete turnkey solution can include: comprehensive design support, vehicles, financing options, battery leasing ("Battery as a Service"), customized management system platforms (including smart charging software developed in-house), charging infrastructure solutions provided by Enel X Way, depot construction, renewable energy sources, virtual power plant integration, including demand response schemes and smart mobility services.
Arrival recently achieved a key milestone of EU certification and received European Whole Vehicle Type Approval (EUWVTA), marking a critical step towards Arrival Buses carrying passengers on public roads in the UK and Europe. The demand for zero-emission technology is growing globally, driven by consumers, governments and investors. The company wants to power a green transition and make its cities better places to live, by developing truly sustainable and equitable mobility ecosystems, creating clean air for communities all over the world.
About Arrival
Arrival was founded in 2015 with a mission to make air clean by replacing all vehicles with equitable electric solutions - produced by local Microfactories. Six years and over 2,000 people later, we are driving the transition to EVs globally by creating products that are zero-emission, more desirable, more sustainable and more equitable than ever before. Our in-house technologies enable our radical new method of design and production using rapidly-scalable, local Microfactories around the world. This method facilitates cities and governments in achieving their sustainability goals whilst also supercharging their communities. We are a technology company, a product company, a supply chain company, an automotive company, a mobility company, a fintech company and a service company - all rolled into one with a shared goal of true sustainability. This vertically integrated business model is how we can have the radical impact our world needs today. Arrival (NASDAQ: ARVL) is a joint stock company governed by Luxembourg law.
About Enel X Global Retail
Enel X Global Retail is the Enel Group’s global business line that offers services to accelerate innovation and drive the energy transition. World leader in the sector of advanced energy solutions, Enel X Global Retail manages services such as demand response for approximately 6.6 GW of total capacity globally and 59 MW of behind-the-meter storage capacity installed worldwide. Through its advanced solutions, including energy management and financial services, Enel X Global Retail provides each partner with an intuitive and personalized ecosystem of technological platforms and consulting services, focused on the principles of sustainability and the circular economy in order to provide people, communities, institutions and companies with an alternative model that respects the environment and integrates technological innovation into daily life. Each solution has the power to transform the goals of decarbonization, electrification and digitalization into sustainable actions for all, in order to build a more sustainable and efficient world together.
About Enel X Way
Enel X Way is the Enel Group's new global business line entirely dedicated to electric mobility. Currently, Enel X Way manages nearly 350,000 charging points, both directly and through interoperability agreements in place around the world. As a global platform for e-Mobility, the company is focused on developing flexible charging technologies and solutions to improve the customer experience by supporting the electrification of transport for consumers, businesses, cities and public administrations.
Entgegen meiner eigentlichen Übergewichtung im EV-Bereich und dem guten Vorsatz nicht mehr in Start-Ups zu investieren.
Ich habe vor ein paar Tagen durch Zufall eine Doku über Arrival gesehen.
Ich muss gestehen, dass ich das Unternehmen bisher gar nicht kannte.
Ich fand den Bericht und das Konzept hinter A2QSAV mega spannend.
Microfactories für 50 Mio.$ statt Megafactorys für 1 Mrd. $.
Geniales Baukasten-Prinzip.
Nachhaltige Produktion je nach Bedarf vor Ort.
Vollautomatisierte Bedarfsermittlung an Teilen und kurze Lieferketten.
Nachhaltige, innovative Produktion, gutes Design....
Hat mich rundum überzeugt.
Dazu eine MK, die in der Zwischenzeit unter 1 Mrd, $ gepurzelt ist.
Im Peer-Groop Vergleich ein echtes Schnäppchen, wie ich finde.
Ich wünsche den Gründern alles Glück dieser Welt und hoffe, dass sich das Prinzip durchsetzen wird.
Allen Investierten wünsche ich gute Gewinne und mir wünsche ich die Ruhe hier 15 Jahre lang nicht auf den Kurs zu starren.
Letzteres wird schwierig.
So long.
Vielmehr sieht es so aus, als ob das hohe Short-Interesse an der Aktie einen Short-Squeeze verursacht.
https://www.fool.com/investing/2023/01/13/...red-as-much-as-74-today/