GPC-Biotech 585150 auf den Weg zur 200€ marke


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Neuester Beitrag: 22.10.08 12:33
Eröffnet am:14.12.03 19:53von: grenkeAnzahl Beiträge:3.856
Neuester Beitrag:22.10.08 12:33von: Salim54Leser gesamt:307.907
Forum:Börse Leser heute:53
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5952 Postings, 8719 Tage grenkejep, und GPC sollte heute steigen, lol

 
  
    #1701
01.07.04 08:54
gruß Grenke  

11 Postings, 7632 Tage jointhegameGPC - Spielerei - KE

 
  
    #1702
01.07.04 08:59
Hallo an alle, warum geht GPC jetzt so in die Knie? Der Markt bewegt sich doch kaum - und GPC hat doch ein gutes Aussichtsfenster. Ist es vielleicht die normale Börsenkorrektur auf eine Aktienverwässerung? Oder gibt es vielleicht neue schlechte Nachrichten. Oder hat uns GPC alle an der Nase herum geführt.
Ich persönlich habe gehofft, dass GPC nun ordentlich steigt, damit ich meine Verluste auf long reduziere. Was ich auch nicht verstehe, dass die weiteren Studien nun mit der KE in der Menge von 50 bis 60% nachfinziert werden sollen. MfG jointhegame  

5952 Postings, 8719 Tage grenke@ joint,

 
  
    #1703
01.07.04 09:03
na weil das Potential von Satraplatin z.b viel größer als angenommen ist ( einsatzgebiete ) und da fallen natürlich weitere Studien an.

gruß Grenke  

51345 Postings, 8963 Tage eckiAm besten die fällt unter cashwert.

 
  
    #1704
01.07.04 09:20


Also, eines ist klar, die Gewinne der Zukunft verteilen sich auf mehr Aktien, das wird beschränkend.
Die erweiterten Einsatzgebiete wirken Potential erweiternd.

Und alle die von Verwässerung reden sollten bedenken: Verwässert wurde zum cashwert von 12,50 bzw. 12 Euro.

Beim aktuellen Kurs war die KE also eher eindickend als verwässernd! Trotzdem kann es natürlich weiterfallen. Seit wann ist Börse rational?

Grüße
ecki  

305 Postings, 7632 Tage olideVideotext

 
  
    #1705
01.07.04 09:21
Kann man den GPC-Kurs in den USA am Videotext verfolgen, den Qiagen-Kurs sieht man z.B. bei n-tv, von GPC habe ich gestern nichts gefunden?  

21799 Postings, 9166 Tage Karlchen_IDa hat GoldmanSachs ja nachbörslich...

 
  
    #1706
01.07.04 09:29
noch mal ganz schön geschoben. Kann teuer für die werden. Mal sehen, wie lange die das Spiel mitmachen.

http://cbs.marketwatch.com/tools/quotes/...cb&siteid=mktw&dist=mktwqn  

5952 Postings, 8719 Tage grenketeuer werden oder sich auszahlen

 
  
    #1707
01.07.04 09:47
na wir werden sehen.

gruß Grenke  

749 Postings, 7799 Tage ipollitSPPI Board zu GPC

 
  
    #1708
01.07.04 12:20
(unkommentiert)

This GPC transaction is really a big deal. The market just funded Satraplatin to the tune of something between approximately USD 70-100mm.
Someone did a selling job on the investment community that this drug is the real deal. Now we only get royalties of somewhere between say 5-15% of sales that could be USD 1/2 billion or more before other applications are found, but we have no financial obligations and get milestone payments of I think USD 18mm, before it hits the market and have some of the marketing rights for the US.
I know when we licensed this drug to GPC, we were in pretty dire straits, and probably cut the best deal we could, but if we were doing it today would have a better arrangement. You cannot look back. This is eventually going to be a revenue stream with no costs. This is a great building block in the oncology part of the strategy.

The other two oncology drugs we have, will I guess be licensed out also, but at much better deals to SPPI. Someone mentioned a few weeks ago that they thought Raj said we were at least 6 months away from licensing either of the drugs, or somewhere into at least the latter stages of a full phase II trial, where the results are looking promising. That makes it probably a first half 05 event.

Maybe this financing being completed accounted for some of the rise in SPPI today. It seems that this stock at USD 6 is dirt cheap, although my thinking may be clouded and I did add to my position in the USD 5.80s the other day.

Good luck to all

*************

does anyone on this board know specifics on the royalty arrangements with GPC regarding satraplatin???

I'm aware of milestone payments... but were royalty specifics ever disclosed???

***********



Royalties were not disclosed (only that it's a "double-digit" number). Looking at other similar deals I assume the rate to be around ~20%.

***********

Don't sweat it. Just the mileston payment is worth USD 2 a share. Even if royalties are at 10%, and North American co-marketing right are in place, approval will be a moonshot.

Keeping the faith while I watch Elan unfold a wonderful short trap tonight....

Nemo

**********

You're on the money, according to what I have gleaned from discussion with informed sources. 10% off the top. First year Satraplatin revenues are being internally estimated at USD 400-500 MILLION. Obviously, the stock price will increase exponentially from this deal alone.

**********

mfg ipollit  

749 Postings, 7799 Tage ipollitTaxotere(Docetaxel) in HRPC

 
  
    #1709
01.07.04 12:24
The Role of Chemotherapy in Advanced Prostate Cancer: An Expert Interview With Daniel P. Petrylak, MD

Posted 06/23/2004

A Discussion of Chemotherapy for Advanced Prostate Cancer
There has been little change over the past few years in the management of patients with hormone-refractory prostate cancer. Despite various clinical studies that tested a range of cytotoxic regimens, men were left with no viable chemotherapeutic option that offered a survival benefit. But now, 2 separate teams have found that combining docetaxel with other chemotherapy agents leads to a modest but significant improvement in overall survival.

In one randomized trial presented at the 40th Annual Meeting of the American Society of Clinical Oncology, researchers led by Daniel P. Petrylak, MD, of the Columbia-Presbyterian Medical Center in New York, tested the combination of docetaxel and estramustine against mitoxantrone and prednisone;[1] in the second, researchers led by Mario A. Eisenberger, MD, PhD, of the Johns Hopkins Medical Center in Baltimore, Maryland, evaluated docetaxel and prednisone vs mitoxantrone and prednisone.[2] Both phase 3 studies found that a docetaxel-based chemotherapeutic regimen could extend life by roughly 2 months compared with the standard regimen of mitoxantrone and prednisone. The results suggest a new option for a type of cancer that has long been considered intractable.

Based on results from these 2 trials, the US Food and Drug Administration recently approved docetaxel for use in hormone-refractory prostate cancer, in addition to its other indications for breast and lung cancer. Still unknown, however, is which combination of agents works best in this patient population, and whether an even greater benefit can be seen with other docetaxel-based regimens. On behalf of Medscape, Eric Sabo interviewed Dr. Petrylak in an attempt to explore the role that chemotherapy can play in hormone-refractory advanced prostate cancer.

Medscape: The idea that outcomes in patients with hormone-refractory prostate cancer could be improved by chemotherapy had been largely written off by the oncology community. What caused you to rethink this as a treatment option?

Dr. Petrylak: When we tested it in the lab, we had seen some activity with docetaxel in prostate cancer cell lines and thought that the evidence presented a good opportunity to see what it does in patients. A phase 1 study, published in 1999, found a 23% increase in survival in patients treated with the agent.[3] This was a group of patients with fairly advanced disease, and it surprised us to see such a big advantage. A phase 2 trial found similar results,[4] so it made sense at that point to go ahead with a phase 3 study. Our trial was designed to confirm whether this was a real observation or whether lead-time bias, patient selection, or some other factor had something to do with the outcome.

Medscape: Your study used docetaxel in combination with estramustine, while Dr. Eisenberger's used docetaxel in combination with prednisone. Is there any way of knowing which regimen works best?

Dr. Petrylak: Unfortunately, we can't really tell from these trials. A study published in 1993 found that single-agent paclitaxel given once every 3 weeks had virtually no activity,[5] and early studies of weekly paclitaxel plus estramustine improved outcomes but increased toxicity.[6] So we had all of these data floating around on the use of taxanes and estramustine -- all of which influenced how we designed our trial.

Given the data from Dr. Eisenberger's study, on the surface, it may seem like we don't need estramustine. But the problem is that it's very difficult to tell. Our 2 groups started these trials at the same time and the entry criteria and patient characteristics are very similar. However, Dr. Eisenberger's study has a much lower crossover rate. His is at 20%, ours is around 55%. That may be the reason we didn't see as high a survival as we thought we would originally.

Medscape: Are we then really just opening the door for testing docetaxel with other regimens?

Dr. Petrylak: Both trials established docetaxel as the cornerstone of therapy in this setting. There may be better drugs to combine it with, but yes, what we have now is a start.

Medscape: The survival advantage of 2 months is relatively small. Given what men with late-stage disease may have already been through, are they going want further treatment?

Dr. Petrylak: You have to keep in mind that there's a spread -- some men survived for 3 years on this drug. The 2 months is an average number. And again, the crossover is a big issue; there's no way you can design that out of a trial. Nearly 35% of patients received docetaxel without mitoxantrone or prednisone, which clearly has to have an effect, although the question of how to quantitate it remains very difficult. A small survival difference, given those qualifications, is very important.

Medscape: Is this likely to become the new standard of care, or will this become another hard choice that prostate cancer patients have to face? In other words, how would you counsel your hormone-refractory patients about using docetaxel-based chemotherapy?

Dr. Petrylak: Because we've shown a survival benefit, I think this should now be the front-line therapeutic choice for patients with hormone-refractory prostate cancer. Clearly, any time you show a survival benefit, that therapy should be first choice. You have to discuss the side-effect profile with each patient, but in my experience, seeing how patients tend to react to these situations, they'll want the treatment. In fact, we had some problems in the study where the patients' prostate-specific antigen did not decline as rapidly as they would like, and they said, "If I come off study, will you treat me with docetaxel?"

Ultimately, it's only one option, but I think it should be the first option.

Medscape: What's the next step in refining the optimal treatment regimen for patients with hormone-refractory prostate cancer?

Dr. Petrylak: The next step is to evaluate a combination of docetaxel and another agent that will further increase survival without significantly increasing toxicity. It could be any of the new signal transduction agents, or possibly high-dose vitamin D. We actually have a lot of new agents that we can test. But clearly docetaxel will be the cornerstone. Patients can now be entered on a trial using an agent that we know can help them live longer, with the potential of augmenting that even further.  

5952 Postings, 8719 Tage grenkeNa da hat Satraplatin aber besser abgeschnitten

 
  
    #1710
01.07.04 12:35
und vor allem erwarten die im ersten jahr schon 400-500 mio$ einnahme ?????

gruß Grenke  

749 Postings, 7799 Tage ipollitgrenke inwiefern?

 
  
    #1711
01.07.04 12:58
ich dachte die Aventis-Daten zu Taxotere sollten GPC einen großen push geben... ich sehe nichts davon.

"und vor allem erwarten die im ersten jahr schon 400-500 mio$ einnahme"... was heißt schon "die" - irgendwer erwartet das. Ich habe die Sache ja nicht kommentiert. "Die" erwarten ja ebenfalls 20% Royalties vom Umsatz für SPPI. Ich halte beides für sehr unwahrscheinlich (das erste aber bei weitem mehr, als das zweite, denn nicht mal ein Überblockbuster wie Avastin schafft das auch nur annähernd).

mfg ipollit  

6685 Postings, 7960 Tage geldschneider@ioolitt

 
  
    #1712
01.07.04 13:00
Kannst Dumir mal bitte den Link reinstellen für das SSpi Board und den 2. Text!

suche schon verzweifelt auf den US Seiten Nachrichten von GPCB, doch ohne Erfolg!

many thanks

geldschneider
 

749 Postings, 7799 Tage ipollitProvenge and Satraplatin

 
  
    #1713
01.07.04 13:03
(ebenfalls aus dem SPPI-Board)

I know Dendreon had diappointing trials w Provenge in the fall, but they were only looking at hormone refractory stage prostate cancer. The potential for earlier use and benefit is obviously worth exploring. Is there anyone on this thread that can discuss the potential benefit if any of earlier stage Satraplatin therapy?

*****

Studies have show that Satraplatin retains its activity in tumor cells resistant to taxane compounds, including Taxotere, which is used for the 1st line treatment of HRPC(i.e. many of the patients that will be entering the Satraplatin SPARC trial will be those that already failed 1st line chemotherapy + Taxotere). Therefore one of the 3 additional trials GPC Biotech will be initiating in the second half of 2004 is a PI trial in combination with Taxotere for various cancers(including prostrate). As far as I know, no earlier stages(than HRPC) of prostrate cancer are being targetted at this time. BTW, the other 2 Satraplatin trials GPC Biotech will be initiating soon are a PII trial in combination with radiation treatment, and a PII trial in combination with Taxol for lung cancer.

********

Could the trials be expanded to first line adjunctive therapy- say with radioactive seeds now that the FDA has taken a more pro-active interest in prostate oncology? Is there a toxicity factor that precludes early stage use? Are any of the current trials in the Western U.S. and Canada?

*******

I'm glad you asked that follow-up question because - after thinking about it swome more - I know that part of my answer to your earlier question was incorrect.

The initial treatment of prostrate cancer normally includes surgery along with radiation therapy and hormonal therapy. The average duration of response to initial hormonal treatments is 18 months. If the disease progresses from there, it becomes hormone refractory(2nd line therapy is what the ongoing SPARC PIII trial is currently targetting as an initial indication).

But, the fact that GPC Biotech is planning to initiate a PII trial soon in combination with radiation therapy(which as described above is done at an earlier stage) implies that they ARE indeed looking to expand Satraplatin to earlier stages of prostrate cancer.

For the clinical trial locations, they are(di see some Western U.S. locations, but not Canada):

http://clinicaltrials.gov/ct/show/NCT00069745?order=1

********

More from the annual report(re: toxicity):

One of the advantages of Satraplatin over current platinum compounds is a favorable safety profile. For example, existing platinum compounds are typically associated with such side effects as kidney toxicity and nervous system toxicity, including hearing damage due to auditory nerve damage. In contrast, in clinical trials conducted to date, satraplatin use has not been associated with any of these side effects.

********

mfg ipollit  

749 Postings, 7799 Tage ipollit@geldschneider

 
  
    #1714
01.07.04 13:18
das board ist kein GPC-Board, sondern das yahoo-Board zu Spectrum Pharamceuticals (SPPI), dem Satraplatin-Partner.

http://finance.yahoo.com/q/mb?s=SPPI

Ich glaube nicht, dass es sofort ein neues Board zu GPC gibt, direkt nach dem IPO... bei yahoo jedenfalls noch nicht: http://finance.yahoo.com/q?d=t&s=GPCB

link zum link des Taxotere Text:
http://finance.messages.yahoo.com/...8&tid=neot&sid=8729288&mid=40594
(der Text scheint aber nicht öffentlich zu sein...)

mfg ipollit  

6685 Postings, 7960 Tage geldschneider@ipollitt Danke

 
  
    #1715
01.07.04 13:33
Richtig, auch bei anderen Foren und Seiten fand ich nichts über GPCB.

Auch keine News gibt es auf den US Seiten!

Kein Wunder, dass GPC  so nicht gut angekommen ist.

gruß
gs  

51345 Postings, 8963 Tage eckistark unter Druck

 
  
    #1716
01.07.04 14:46

11,41

Aber 13,50$ ist eben nur 11,10€.

Hat mich eh gewundert, dass GPC nicht gleich morgens stärker fiel.
Der Kurs wird immer weiter eingedickt. Die neuen Aktien sind 12,00€ und 12,50€ in cash wert!

Grüße
ecki  

305 Postings, 7632 Tage olideTja

 
  
    #1717
01.07.04 14:50
und einige haben hier vor ein paar Tage für den 01.07. eine wahre Kursexplosion vorausgesagt, die Amis würden sich um die Aktie prügeln...  

224 Postings, 7494 Tage dokiDie KE ist doch durch..

 
  
    #1718
01.07.04 16:20
wenn ja, dann ist der akt. Kurs zum grössten Teil mit dem Baren gedeckt oder treiben jetzt die Shortis ein Spielchen mit GPC...  

434 Postings, 7545 Tage BilanzanalyseSpekulationen + Fakten

 
  
    #1719
01.07.04 16:21
warum steigt GPC heute nicht?

Ich glaube nicht, dass das fundamentale Gründe hat!!

Nachvollziehbare Spekulationen in Händlerkreisen besagen, dass der Kurs vor der KE hochgepusht wurde.

Der Kurs lag bei 10,80 und dann......?

Ich glaube die Banken haben ihre Provision selbst verdient: Statt 10,80 und vielleicht tiefer tatsächlich 12,50 und 12, das macht einen fetten Reibach bei dem grossen Aktienpaket.
Ich glaube schon, dass da gepusht wurde, und dafür zahlen die Aktionäre jetzt erstmal die Zeche.

Sehr viele GPC-Aktionäre sind long, da alle auf den grossen Kurssprung ab dem 01.Juli gesetzt haben.
Einige wie Byblos wollten sogar noch Aktien auf Kredit kaufen, ich hoffe für Ihn, er hat es nicht gemacht, sonst ist er jetzt pleite. Wenn nicht mehr genug Sicherheiten da sind, verkaufen die Banken seine Aktien, die warten nicht auf den Aufschwung ab 2007!!
Also Leute, niemals Aktien auf Kredit kaufen, das endet im Männerwohnheim, mit 4 Doppelstockbetten pro Zimmer.

Börsenweisheit: Wenn alle optimistisch sind......  

Wenn sich alle bis zur Halskrause eingedeckt haben, wer soll da noch kaufen?
Wenn jetzt die Spekulanten und dei Zittrigen rausgehen, wer soll da noch einsteigen.

Und wieviel Munition hat Goldman und Sachs noch, und haben sie überhaupt ein echtes Interesse an der Kursstützung. Ihr Klient GPC hat sein Ziel erreicht und sie haben vielleicht schon vor der KE genug gestützt.

Ich habe schon vor der KE gewarnt, und zwar vor allem mit volkswirtschaftlichen Begründungen. Ich hoffe einige haben sich Gedanken gemacht.

Es ist einfach ein riesiger Brocken Aktien hinzugekommen, für diese Aktien müssen Anleger gefunden werden.

Angebot und Nachfrage regeln den Preis.

Steigt das Angebot sinkt der Preis (1. Semester VWL).

Es ist Zeit für neuen Realismus, zieht Eure rosaroten Brillen aus.

Meine Empfehlung: 663200

MFG  

51345 Postings, 8963 Tage eckiJetzt geht auch bigchart.

 
  
    #1720
01.07.04 16:59

Wann sehen die ihre 14,55 wieder?
Gestern hat jemand zu europäischen 12,13 verkauft! Oha

Grüße
ecki  

26 Postings, 7695 Tage TJ46770GPC 585150 stoppt endlich grenke

 
  
    #1721
01.07.04 17:20
Hallo an die Redaktion dieses Forums und allen Gästen,

hiermit rufe ich öffenltich zu Maßnahmen auf, die diesen unseriösen Preistreiber grenke und noch einige anderen endlich das handwerk gelegt wird.
es ist ja fast kriminell, wie sie versuchen den preis zu treiben und andere personen damit zu beeinflussen.
die redaktion ist sicherlich an einem konstruktivem forum interessiert, also stoppt diesen grenke endlich

wie ist eure meinung (gäste und redaktion)

mit freundlichen grüßen
 

5952 Postings, 8719 Tage grenkewas bist du denn für einer ?

 
  
    #1722
01.07.04 17:24
ich bleibe bei ziel 200€,

gruß Grenke  

51345 Postings, 8963 Tage eckiHallo Antigrenke-ID

 
  
    #1723
01.07.04 17:26


Grüße
ecki  

434 Postings, 7545 Tage BilanzanalyseJeder darf hier seine Meinung sagen

 
  
    #1724
01.07.04 17:34
jeder kann sich auch selbst eine Meinung bilden, kann sich aus der Vielfalt an Meinungen hier das Richtige rausziehen.
Auch wenn man manchmal unterschiedlicher Meinung ist, Respekt vor Grenke!

MFG  

40 Postings, 7527 Tage The First Orakel@tj46770 was bist Du denn für ein Clown???

 
  
    #1725
1
01.07.04 17:38
Zurück in Deine Höhle aber flott flott.........

Kann denn jetzt schon jeder Stricher fordern jemanden auszuschließen???????????

Wegen Pissfotzen wie Dir darf ich nicht mehr unter meinem Originalnamen posten sondern muß mich wie ein Strassenköter mit neuer ID hier rum schleichen und mich von jedem dahergelaufenen blöd anlabern lassen weil ich noch nicht lang angemeldet bin.........


 

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