unterbewerteter US-Transportgigant!
wuerde mich auch interessieren,warum es abgehen sollte, naechste woche
The arrival of NAFTA heralded a new era of prosperity for North America. The years since this landmark free trade agreement have allowed economic links on this continent to deepen and mature, especially in the transportation sector.
The U.S. is making Mexico an offer it can hardly refuse. A new trucking agreement will make it easier for Mexican trucking firms to operate in the U.S. This move is long overdue. Canadian truckers already enjoy such an arrangement, so extending the terms to Mexico furthers the harmonization of transportation rules across the continent. Removing impediments to cross-border shipping will make it easier for shippers to forecast their logistics costs and track deliveries.
The details of the official proposed framework should allay any fears that Mexican truckers will pose traffic hazards or undercut U.S. truckers’ margins. The agreement will require Mexican firms to meet U.S. standards in safety and environmental impacts. Inviting Mexican firms to compete on those terms will raise the quality of long-haul delivery service.
Opposition to the proposed framework is already stirring. Protected groups always fear innovation and competition when their sinecures are threatened. They should examine the hard facts that harmonization of cross-border trade through NAFTA has contributed substantially to economic growth for all three participating nations.
Extending U.S. trucking standards to Mexican truckers can potentially provide opportunities for U.S. truckers. YRC Worldwide’s (YRCW) logistics division could see growth in the freight-forwarding traffic it handles if Mexican truckers are allowed to backhaul goods from the U.S. Arkansas Best (ABFS) may benefit if its partnership with a Mexican carrier gives it more transshipment options across the border.
The free flow of trucking across the U.S.-Mexico border will be a boon for trade once the final details of this program are confirmed by both sides. A permanent agreement should require Mexico to lift any tariffs it imposed in retaliation for the U.S.’s elimination of the earlier pilot program. That in itself will be a welcome development for American exporters.
http://wallstreetpit.com/56346-cheers-to-cross-border-trucking
ist das nur ein bauchgefuehl vom teufel, oder kann er es begruenden, warum es aufwaerts gehen sollte.,,,,,wir wollen doch alle nur ein aufwaerts,lieber doschauer,,,oder?dein investment soll sich doch auch lohnen.....
Discover How Trading YRCW Along With a HOT Penny Stock Can Make You Dramatically Richer!! Guaranteed!
wie ci schon vielmal in diesem forum gelesen habe, soll es gewaltige short positionen haben,, weiss jemand, wann die eingedeckt werden muessen? koennte den kurs dann nachhaltig nach oben bewegen, denk ich mir
Zeitpunkt: 11.01.11 14:20
Aktion: Löschung des Beitrages
Kommentar: Löschung auf Wunsch des Verfassers
Langsam ändert sich die Stimmung:
http://www.fool.com/investing/general/2011/01/10/...ese-7-stocks.aspx
danke purzell und genau so sehe ich das wie duund genauso wie viele Amis, denke das die shorter langsam kalte Füsse bekommen.
Vielleicht kommen wieder gute Vorabzahlen vor den Quartalszahlen, dann der ceo Wechsel, dann sehen wir Kurse wieder von 10 Dollar
"danke Purzell" war gut.
Aber wo in dem Artikel ändert sich die Stimmung?
YRC Worldwide (Nasdaq: YRCW)
Trading at just $3.41, shares of YRC Worldwide can be had for the price of a cup of coffee. But the coffee might last longer. The company just finished the 19th renegotiation of its bank loans, and the effective result is that whatever cash comes in is likely to head straight to the banks' pocketbooks. And in fact, over the past four quarters, the company has paid more in interest ($173 million) than its current market cap ($161 million). With its highly leveraged balance sheet, YRC Worldwide would offer multibagger returns, if it could actually survive and thrive.
Da steht das selbe drin, wie ich´s letzte Woche schonmal reingestellt hatte. Nämlich, das jeder Cent, den sie verdienen, an die Banken geht! Und ein Multibagger wird´s, wenn sie überleben - wenn!
Ja das meinte ich ja bierro - ich glaube fest an ein überleben. Desweiteren zieht die Wirtschaft an heut wieder positive Daten von den Lagerbeständen - das kommt langsam alles der Logistik zu gute.
Na ja, da hast Du wieder was Tolles aufgeschnappt, was Du anscheinend nur widergibst, aber nicht verstehst:: Du hast geschrieben "Nämlich, dass jeder Cent , den sie verdienen, an die Bank geht". Ich hab das auch gelesen von diesem gewissen Mr. Rich Smith, aber seien wir mal ehrlich, welcher Turnaroundfirma ergeht es anders? Welcher jeder noch so normalen Firma geht es anders? Die Banken gewähren ein Überleben/Fortbestehen, d.h. die verdienen klar an dieser Unterstützung. Das ist nichts Neues. Aber es stimmt nicht, dass die Gewinne komplett von den Banken aufgesaugt werden, da ja die Banken auch daran interssiert sind, dass die Stützen einer Unternehmung genügend stark sind.
eben Purzell, Pro 7 hat auch rund eine Millarde Schulden wo steht die Aktie heute. Ich hab schon mal geschrieben yrcw macht einen durchschnittlichen Gesamtumsatz von 4,4 Millarden auch wurden schon kräftig getilgt. Bei einer Preiserhöhung von +5,8 % sind das 240 millionen mehr die Hälfte an Kreditzinsen. Wenn yrcw Bankrott gegangen wäre dann vor einem Jahr. Warum haben die Banken schon vor der Teamsterabstimmung die Kreditlinie verlängert ganz einfach weil yrcw sein Ziel erreicht hat. Natürlich wird es lange dauern. Aber ich bleib Optimist.
Sehe auch keine Umsätze ist schon komisch, was soll es denn für einen anderen Grund haben außer ein Anzeigefehler
Hat indirekt mit YRC zu tun, doch dieser Bericht gibt die Situation in den USA wider:
http://www.cash.ch/news/front/...panlage_fuer_topstrategen-989009-449
Was wiederum doch das Wichtigste für YRC ist, nämlich die Gesamtsituation in den USA.