razorfish (wkn 920928) - the party goes on


Seite 1 von 1
Neuester Beitrag: 17.07.00 13:38
Eröffnet am:17.07.00 11:31von: KyrenAikerAnzahl Beiträge:3
Neuester Beitrag:17.07.00 13:38von: KyrenAikerLeser gesamt:1.536
Forum:Börse Leser heute:1
Bewertet mit:


 

63 Postings, 9089 Tage KyrenAikerrazorfish (wkn 920928) - the party goes on

 
  
    #1
17.07.00 11:31
letzen donnerstag und freitag zog der kurs von ca 17 usd auf nunmehr über 22 usd an... am freitag sell-off bei sehr hohen umsätzen. schaut euch diese company unbedingt an, ist einer der big player im internationalen multimedia-/eBusiness-segment.

sehe kurzfristiges kurspotential von derzeit 22 1/4 USD auf rund 35-40 USD.
denke dass heute bereits an der 25er-marke gekratzt wird. am 25.07 wird das aktuelle quartalsergebnis bekanntgegeben (vermutlich 0,08usd) und damit erneut über den erwartungen der analysten bzw über dem ergebnis des letzten quartals(vgl.u.a. http://www.JustWhispers.com/.... symbol = razf).

für ein engagement in razorfish spricht nicht nur die internationale wachstumsstrategie bei gleichzeitiger profitabilität, die analysteneinschätzungen und der wachstums- zielmarkt, sondern auch ein blick auf den chart bzw. die signifikanten indikatoren.

checkt das mal durch... bin jedenfalls sehr überzeugt, aber macht euch euer eigenes bild...

good trades
KyrenAiker


 

79561 Postings, 9158 Tage Kickywe are not saying you should run for the exit,but....Vorsicht

 
  
    #2
17.07.00 12:47
Razorfish (RAZF) 22 1/2 +2 1/4: Some Street analysts have called RAZF shares oversold lately as the stock's price has dipped 60% from its 52-week high and off over 50% year-to-date. An article in The Industry Standard by Ben Berkowitz and Denise Levin suggests otherwise. Talent agency, IAM has filed a lawsuit against Razorfish alleging that the home page that Razorfish created for them was not only delivered late, but was "wholly inadequate" and "unusable." IAM is pursuing incidental and consequential damages and is seeking to have a Razorfish policy declared, "legally unconscionable." The policy in dispute states that customers have to accept or reject the final product within five days of receipt. That policy would be reasonable for a widget maker, but a Web designer? Five days seems an unreasonably short period of time to evaluate every aspect of your entire web presence, especially for larger organizations that have multiple employees evaluating the product. We don't know how much IAM is seeking, but that's not really the point. The point is that Razorfish didn't satisfactorily accommodate a client to the point that they are being taken to court over the job and even worse, the press got a hold of the news. Advertising relationships are all about catering to your clients, and if the client doesn't like the campaign or product, you fix it. The ad game is a cutthroat business and let's face it, a Web site is basically an advertisement (unless you're in e-commerce). Web design is a low-margin, non-scaleable business and your assets are your people and their reputation, it's not about technology. Razorfish has been growing very rapidly, and perhaps client relations have suffered as a result of the expansion; it's a common occurence in all service businesses. Now, we're not saying you should run for the exits on Razorfish, but this isn't a good sign. - Matt Gould, Briefing.com
www.clearstation.com               am Sonnabend  

63 Postings, 9089 Tage KyrenAikerRe: razorfish (wkn 920928) - the party goes on

 
  
    #3
17.07.00 13:38
klaro, das habe ich auch gelesen, nur was soll das? unzufriedene kunden gibt es immer, was jedoch in keinem fall heisst, dass durchweg eine geringe qualität realisiert wird. die awards die razorfish absahnt sprechen für sich...
ich persönlich hatte in einem fall direkt auch mit pixelpark zu tun. es ging um eine virtual community plattform für den deutschen spielwareneinzelhandel. dank pixelpark (und die hatten lediglich den designpart) wurde der launch mehrmals verschoben... aber ist pixelpark jetzt durchweg schlecht?


 

   Antwort einfügen - nach oben