Heidelberg Pharma AG
Download PDF
– New clinical results from ongoing MGTA-117 Phase 1/2 clinical trial support earlier observations of target binding, target cell depletion, rapid drug clearance and a favorable tolerability profile; clinical trial has progressed into the third dose escalation cohort; oral presentation of clinical data will be given at the 2022 American Society of Hematology (ASH) meeting in December 2022 –
– CD45 antibody-drug conjugate (ADC) dose-ranging toxicology study successfully completed; IND-enabling studies advancing; program update and development timeline guidance anticipated in December 2022 –
– MGTA-145 stem cell mobilization clinical trial in sickle cell disease patients is enrolling with early clinical data expected in December 2022 –
die daten zu der phase-III studie zu TLX-CDx vorlegt.
aktuell beträgt die Marktkapitalisierung von Heidel
rd. 250 mio euro. ( rd. 46,6 mio aktien bei 5,30 euro. )
This highly positive result confirms that TLX250-CDx has the potential to become a standard of care in the characterisation of indeterminate renal masses previously identified on CT or MRI as clear cell renal cell carcinoma (ccRCC, the most common and aggressive form of kidney cancer) or non-ccRCC.
The study has also met the key secondary endpoint for the sensitivity and specificity required to diagnose ccRCC in tumours <4cm which currently presents a major unmet clinical need in the diagnosis of ccRCC.
Based on these results, Telix will move forward with preparations to file a Biologics License Application (BLA) for regulatory approval with global regulatory agencies.
Read more on our website here: https://bit.ly/3zPIUwt
auf Meilensteinzahlungen und Umsatzbeteiligungen im zweistelligen Prozentbereich, sollte
das Produkt die Marktzulassung erhalten....
Und wenn ich die Meldung richtig verstehe, liegt doch noch lange keine Zulassung vor, sondern aus Sicht von Telix lediglich gute Daten, und deshalb wollen sie nun das Zulassungsverfahren beantragen. Oder?
Spitzenumsatz sollte man bei Biotecs auch entsprechend werten. Meist wird es nur ein Teil davon, gerade in den ersten Jahren. Aber trotzdem schön. Sollte es zur Zulassung kommen, und man rechnet mal mit 150 Mio Umsatz bei 8% Beteiligung, wären es ja auch immerhin 12 Mio Umsatz.
Ab wann könnte man damit rechnen? 2025?
Oder dauert das länger?
Aber 25-30% genauso wenig.
Hat mal jemand nen Link dazu?
Wenn das stimmt und die Zulassung kommt, wäre das natürlich der Hammer. Allerdings sollte dann HDP mal dringend eine Adhoc dazu bringen. Das ist ja eindeutig stark kursrelevant und damit adhoc pflichtig.
sollte die letzten beiträge auf WO lesen.
denke, der vorschreiber ist nicht so recht auf der höhe der zeit.
allen investierten eine gute woche.
Aber letztlich auch egal. Sollte es wirklich zur beschleunigten Zulassung kommen, dann wird der Markt das entsprechend frühzeitig einpreisen. Kann man jetzt natürlich noch diskutieren, wie hoch das Umsatzpotenzial ist, abhängig von Zahl der Anwendungen, Preis pro Anwendung und Höhe der Nettoumsatzbeteiligung.
Aber selbst wenn das „nur“ 50 Mio pro Jahr sind, steht hier eine komplette Neubewertung an, und das nur von diesem Projekt. Die Signalwirkung für HDP daraus könnte aber noch um ein Vielfaches größer sein. Ich darf hier nicht zu träumen anfangen.
Und was die Zeiträume angeht, hat selbst BICYPAPA geschrieben, Zitat: „in drei Jahren dürfte bei normalen Verlauf die Zulassung und Vermarktung mit Girentuximab bei der Diagnostik im Nierenkrebs wohl weltweit begonnen sein.“
Der Markt hat die News wohl bemerkt, aber im Grunde fliegt Heidelberg Pharma weiterhin unter dem Radar.
diese heutige erklärung hat hand und fuß,
und ist auch für laien gut verständlich.
am rande: ob wir die 5 euro wiedersehen ??
p. s. ich höre radio ndr1.
die spielen heute den ganzen tag songs aus den 60er.
da macht das ganze 2 mal spaß.
deshalb auf diesem weg.
dickes lob für deinen beitrag nr. 2.884 in diesem forum.
könnte deniz aytekin das spiel
für heute beenden.
6,10 euro sind doch sehr ok.
morgen ist doch auch noch ein tag.
With an urgent need to develop broad-spectrum, host-directed antivirals for pandemic preparedness, RedHill is:
- Currently in late-stage discussions regarding funding for a pivotal Phase 3 study for RHB-107 and close to finalizing inclusion in a key platform study
- Working on several cooperative projects, with government and non-government bodies, on a range of preclinical studies with opaganib and RHB-107 (upamostat) against multiple viral targets, including influenza and Ebola (amongst others)
Both once-daily RHB-107 (upamostat) and twice-daily opaganib demonstrated in vitro inhibition of Omicron BA.5 sub-variant in testing conducted by the University of Tennessee in October 2022
The United States Patent and Trademark Office (USPTO), in October 2022, granted a new method of use patent for opaganib for the inhibition of a disease caused by a coronavirus in patients having pneumonia and receiving supplemental oxygen at a fraction of inspired oxygen (FiO2) up to and including 60%
In July 2022, opaganib's suggested host-directed mechanism of action was published in the journal Drug Design, Development and Therapy, describing opaganib's multi-faceted potential to: inhibit multiple pathways, induce autophagy and apoptosis, and disrupt the viral RTC (replication-transcription complex) through simultaneous inhibition of three sphingolipid-metabolizing enzymes in human cells (SK2, DES1 and GCS)