Affimed Therapeutics B.V. - AFMD
der SITC im November:
"Title: Tetravalent, bispecific innate cell engager AFM24 enhances macrophage mediated tumor cell phagocytosis
Abstract ID: 880
...
Title: Enhanced antibody-mediated phagocytosis and antibody-mediated cell cytotoxicity using tetravalent, bispecific innate cell engagers (ICE®) in 3D spheroids
Abstract ID: 881
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Title: The bispecific innate cell engagers AFM13 (CD30/CD16A) and AFM24 (EGFR/CD16A) increase the fraction of tumor target-responsive NK cells and boost serial killing
Abstract ID: 894
...
The full abstracts will be released on November 9, 2021 at 8 a.m. EST.
"
-- alles sehr gute Aussichten, aber halt nichts aus der Klinik --
mit NK Zellen von NKGen (ehemals NKMax) rückt scheinbar näher. Sehr gut aufgestellte Phase I / IIa Studie laut Eintrag in clinicaltrials.
was an den heutigen News erkenne ich nicht, das dann das abtauchen des Kurses erklären würde?
Ist es dadurch begründet, dass AFM28 sicherlich auch noch einen hohen Finanzmittelbedarf haben wirde?
Affimed oder Adaptimmune? Wen würde Pfizer übernehmen, wenn sie beide auf dem Radar hätten?
Diese Frage stellt sich der Autor des folgenden Artikels.
https://www.fool.com/investing/2021/11/04/...ght-be-on-pfizers-radar/
"Of the 18 response-evaluable patients, 1 patient experienced a partial response (1080 mg cohort) per IMWG criteria. Ten patients had stable disease as their best response at dose levels of 60 mg (1/3 patients), 180 mg (2/5 patients), 360 mg (3/4 patients), 1080 mg (4/6 patients). One patient who started at the 60 mg dose and gradually escalated to the 1080 mg dose has been on treatment for 9.5 months with stable disease at the time of the clinical cut-off date."
- in bezug auf den genentechdeal
- in bezug auf afmd ansatz
Interessantere Aufschlüsse dürften die weiteren Schritte in der Genentech Kooperation sein: kommt es zum Ende ohne weitere Projekte in der Klinik zu sehen oder plant man den Deal in Richtung vorgeladener NK-Zellen auszuweiten. Roche ist ja unabhängig davon in einer Kombinationsstudie mit AFM24 / Atezolizumab beteiligt und wäre bei Erfolg sicher an einem Deal in dieser Richtung interessiert.
Da hatte genentech doch ganz andere erwartungen oder? Und die einstellung der studie liegt nicht an der fehlenden wirksamkeit sondern an dem wettbewerb?
Insofern vermute ich keine Enttäuschung bei Genentech sondern eher den Ansporn bei einer Kombination der ICE mit z.B. Atezolizumab oder bei einem anderen Target / einer andern Indikation wesentlich stärkere Effekte zu sehen.
Stifel 2021 Virtual Healthcare Conference (November 15 – 17, 2021)
Date: Monday, November 15, 2021
Presentation Time: 8:00 a.m. EST
Webcast: https://www.affimed.com/investors/webcasts_cp/
Location: Virtual
Jefferies London Healthcare Conference 2021 (November 16 – 19, 2021)
Date: Friday, November 19, 2021
Presentation Time: The Fireside Chat will become available on November 18 at 3:00 a.m. EST
Webcast: https://www.affimed.com/investors/webcasts_cp/
Location: Virtual
- AFM13 combination with NK cells: Updated data to be presented at company-sponsored event in mid-December 2021.
- AFM24 monotherapy: Identified recommended Phase 2 dose (480 mg weekly); expansion cohorts to open during the fourth quarter of 2021.
- AFM24 combination with anti PD-L1 checkpoint inhibitor: Clinical trial of AFM24 with atezolizumab (Tecentriq®) on track to start in fourth quarter of 2021.
- AFM24 combination with NK cells: Initiated recruitment for the clinical trial of AFM24 in combination with NKGen Biotech’s SNK01 NK cell therapy.
- AFM28: AFM28 targets CD123, which is universally expressed on blasts and leukemic stem cells (LSCs) in AML. Initial preclinical data to be presented at American Society of Hematology conference in December 2021.
-Cash and cash equivalents as of September 30, 2021, were approximately €198.7 million with anticipated cash runway into the second half of 2023.
da kann ja eigentlich nix enttäuschendes kommen, sonst würden sies ja net machen, oder?
und die meßlatte ist ja übelst hoch!
an der relevanz der daten wirds nicht liegen oder
-- Die Vortragenden erfahren es ja auch erst Ende November.
Die einzige Aussage dazu betraf doch die Ausweitung der MD Anderson Studie auf 40 Personen mit der höchsten Dosis, um damit eine bessere Aussage gegenüber der FDA machen zu können.