Heidelberg Pharma AG


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Neuester Beitrag: 24.11.24 16:01
Eröffnet am:26.10.17 19:55von: BICYPAPAAnzahl Beiträge:3.856
Neuester Beitrag:24.11.24 16:01von: halbgotttLeser gesamt:1.225.901
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25 Postings, 2328 Tage versuchsprimat@Nero

 
  
    #226
1
25.10.18 15:24
Aus gegebenem Anlass weise ich auf meinen Beitrag vom 18.10. hin. Mit der  von Schmidt-Brand genannten Intensivierung der Investor Relations Arbeit sollten neue Investoren an Bord geholt werden.    Hier ist absolut "tote Hose". Die Anleger gehen inzwischen wahrscheinlich davon aus, das auch sobald nichts mehr kommt und verkaufen oder hüten sich, größere Summen zu investieren. HDP muß - wie schon gesagt - endlich liefern.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAEs steht doch gar

 
  
    #227
25.10.18 19:42
Es steht doch gar nichts zur Lieferung an bzw. ist schon geliefert worden.

Redectane/Telix hat die Phase 3 gestartet.
Magenta hat die erste Option bestätigt.
HDP101 soll nächstes Jahr in die Klinik.

Was bitte soll denn jetzt akut geliefert werden?  

1011 Postings, 5600 Tage Nero.#226

 
  
    #228
1
25.10.18 20:36
Das ganze kommt mir leider auch so vor bin auch deiner Meinung...
Habe hier viel Kohle verloren und möchte nicht das ich noch eine Enttäuschung erleben muss.
Hoffe aber für die Investierten das es hier mal richtig nach Norden geht.  

25 Postings, 2328 Tage versuchsprimatSeine Felle davonschwimmen sehen

 
  
    #229
25.10.18 20:41
NEUE Investoren braucht die Klitsche, wie von Schmidt-Brand richtig erkannt. Sonst haben wir bald einen neuen Pennystock.  

25 Postings, 2328 Tage versuchsprimatBICIMAMA

 
  
    #230
25.10.18 20:45
Dem offensichtlichen Grummeln nach könnte sie mit Vornamen "Katja" heißen.  

25 Postings, 2328 Tage versuchsprimatP.S.:

 
  
    #231
25.10.18 20:47
Das "i" nach dem "C" bitte beachten - damit keinerlei Fehlinterpretationen aufkommen....  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPADeutsche Biotechwerte dieses Jahr

 
  
    #232
26.10.18 07:09
Hier kurz der Verlauf der deutschen Biotechwerte seit Jahresanfang 2016 mit dem enormen Anstieg. Im Januar2018 wurde der Jahreshöchststand erreicht. Seit dem Zeitpunkt gibt der DBI nahezu 30% von seiner Performance ab. Nach dem Ausverkauf vorgestern beim NBI Nasdaq Biotechindex steigt die Chance, dass wir auch beim DBI Deutschen Biotechindex einen Boden ausbilden können. Dies kurz zur allgemeinen Lage der deutschen Biotechwerte. Wie oben beschrieben der Verlust vom Top nahezu 30%. Seit Jahresanfang beträgt der Verlust ca 13%.
 
Angehängte Grafik:
aaa-biotech-2018-2016anfang.png (verkleinert auf 54%) vergrößern
aaa-biotech-2018-2016anfang.png

2 Postings, 2222 Tage BICYMAMAPanikpapa

 
  
    #233
26.10.18 08:38
Ausschluß statt Aufklärung um die eigenen Interessen. Pfui!  

2 Postings, 2222 Tage BICYMAMAEin guter Beitrag vom gesperrten "versuchsprimat"

 
  
    #234
26.10.18 09:48
(s. wallstreet online):

"Den Menschen wird zudem wesentlich mehr die Immuntherapie gegen Krebs, der sogenannten

"Immune Checkpoint Therapy"

der diesjährigen Nobelpreisträger Allison und Honjo einmal helfen. Jeder Fortschritt dort wird sinkende Kurse bei Unternehmen wie HDP zur Folge haben, die ausschließlich von Hoffnungen und Erwartungen zur Zeit überleben. Hoffnungen und Übertreigungen können sich ... jederzeit in Luft auflösen. Und damit tritt dann der Agennix-Effekt ein.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAEs gibt viele

 
  
    #235
26.10.18 10:02
Es gibt viele Konkurrenten in den Anwendungsgebieten zu HP. Eine davon ist die "Immune Checkpoint Therapy". Das schmälert die Chancen der ATAC Technologie  nicht. Das ist ja auch kein Geheimnis. Die Vorteile der ATAC Technologie steht ja in der Präsentation beschrieben. Sie ist auch nicht gefahrlos, so wie jede andere Anwendung auch. Das ist nichts neues.

Ganz einfach weil die "Immune Checkpoint Therapy" schon länger bekannt ist und Takeda und Magenta Therapeutics für eine Zusammenarbeit mit HP entschieden haben. Magenta hat erst vor einigen Tagen die Optionsvereinbarung für den ersten Wirkstoffkandidaten bestätigt. Dies zeigt mir doch eher die positiven Einschätzungen zu HP. Wäre die "Immune Checkpoint Therapy" überlegen hätte sich Takeda und Magenta dann dafür entschieden.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAHallo BICYMAMA

 
  
    #236
26.10.18 11:55
Ich sperre dich jetzt ein weiteres mal wegen des Versuches meinen Namen zu verunglimpfen.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAIn Ergänzung zu dem Chart

 
  
    #237
27.10.18 11:09
In Ergänzung zu dem Chart der deutschen Biotechwerte habe ich mal eine Statistik aus dem letzten Monat über die deutschen Biotechwerte erstellt. Es ist ein sehr seltenes Bild kein einziger Wert hat positive Vorzeichen. HP befindet sich dort im Mittelfeld.
 
Angehängte Grafik:
biotechfavoriten_2018-27-10-008.png (verkleinert auf 61%) vergrößern
biotechfavoriten_2018-27-10-008.png

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAAngebotserweiterung zur Diskussion von HP

 
  
    #238
28.10.18 17:47
Liebe Biotechfreunde,
ich habe gestern bei Ariva eine geschlossene Gruppe für deutsche Biotechwerte eingerichtet. Der Grund ist folgender. In vielen Threads kann durch Troll, Basher oder Pusherbeiträge keine sinnvolle Diskussion mehr stattfinden.
Ziel ist es eine sinnvolle Diskussion zu führen und so die Aspekte des Biotechhandelns lernen und nachvollziehen zu können. Die Diskussion zu den Einzelwerten soll dabei in den dafür erstellten Threads erfolgen.
Allgemeine Biotechaspekte und Diskussionen dazu  in dem Thread Deutsche Biotechwerte.

Ich würde mich freuen wenn alle ernsthaften Biotechinteressierte daran teilnehmen würden und ich lade euch herzlich dazu ein. Die Gruppe nennt sich Deutsche Biotechwerte und ihr könnt sie über euer Ariva Profil erreichen.
Ich freue mich auf einen regen Austausch mit euch. Neue Interessenten sind auch gerne willkommen, solange sie sich an die Regel des fairen Miteinander halten. So bitte ich euch alle von dieser Gruppe allen Interessierten zu erzählen, so dass dann auch alle davon profitieren können. Erst im Miteinander können wir Sinnvolles schaffen. Es liegt an uns.
In diesem Sinne freu ich mich auf euch und eine fruchtbare Zusammenarbeit.
Liebe Grüße
BICYPAPA

 

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAAbstract zu Girentuximab

 
  
    #239
30.10.18 17:03
Abstract zu Girentuximab zur möglichen Indikationserweiterung, das von HP an Telix auslizensiert wurde.

Preclinical validation of 111In-girentuximab-F(ab')2 as a tracer to image hypoxia related marker CAIX expression in head and neck cancer xenografts.
Huizing FJ1, Hoeben BAW2, Franssen G3, Lok J2, Heskamp S3, Oosterwijk E4, Boerman OC3, Bussink J2.
Author information


Abstract
BACKGROUND AND PURPOSE:
Hypoxia is a major cause of radio- and chemoresistance. Carbonic anhydrase IX (CAIX) is an endogenous hypoxia-related marker and an important prognostic marker. Assessment of CAIX expression may allow patient selection for hypoxia or CAIX-targeted treatment. The radioactive tracer 111In-girentuximab-F(ab')2 targets CAIX and can be used for SPECT imaging. Aim of this study was to validate and optimize 111In-girentuximab-F(ab')2 for imaging of CAIX expression in head and neck tumor xenografts.
MATERIAL AND METHODS:
Affinity and internalization kinetics of 111In-girentuximab-F(ab')2 were determined in vitro using CAIX-expressing SK-RC-52 cells. Tumor targeting characteristics were determined in athymic mice with six different head and neck squamous cell carcinoma (SCCNij) xenografts. Tracer uptake was measured by ex vivo radioactivity counting. Intratumoral distribution of tracer uptake was measured using autoradiography and CAIX expression was determined immunohistochemically.
RESULTS:
26% of the tracer was internalized into the SK-RC-52 cells within 24h. The half maximal inhibitory concentration (IC50) was 0.69±0.08nM. In biodistribution studies SCCNij153 tumors showed the highest tracer uptake: 4.1±0.8ID/g at 24h p.i. Immunohistochemical and autoradiographic analyses of the xenografts showed a distinct spatial correlation between localization of the tracer and CAIX expression.
CONCLUSION:
111In-girentuximab-F(ab')2 has a high affinity for CAIX. In vivo tumor uptake correlated strongly with CAIX expression in different head and neck xenografts. These results suggest that 111In-girentuximab-F(ab')2 is a promising tracer for imaging of hypoxia-related CAIX expression.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPARedectane Update

 
  
    #240
31.10.18 10:15
ZIRCON Phase III at the starting line
Telix is preparing to commence recruitment in the ZIRCON Phase III trial for imaging clear cell renal cell carcinoma (ccRCC) with TLX250-CDx (89ZR-girentuximab), having completed the necessary preparations, including receiving regulatory and ethics approval to commence recruitment at the first of four planned sites in Australia. The first sites in Europe are expected to come on line before the end of the year.
The Phase III study is planned to recruit approximately 250 cancer patients undergoing surgery to remove suspicious kidney masses in at least 15 sites in Europe, Australia and the US. Management expects the Phase III study to complete by Q319. The study will determine the sensitivity and specificity of TLX250-CDx PET imaging to detect ccRCC in comparison with histology examination of tissue samples collected during surgery.
In recent weeks, Telix has appointed Netherlands-based Radboud Translational Medicine to manufacture TLX250-CDx for clinical trials (and eventual commercial production) in Europe. It has selected Cyclotek to manufacture and supply Australian clinical trial sites, as well as to act as a back-up production site for the global multi-centre Phase III trial.
It has reported the results of an interim analysis of the first five subjects in the 10-patient dosimetry bridging study (ZIR-dose), which confirmed that the TLX250-CDx product that contained 10mg of the girentuximab targeting antibody was superior to the 5mg product, with a 50% lower dose of radiation absorbed by the liver and a 25% lower dose in the lower intestinal dose. Eight of the target of 10 subjects have been recruited and the study is expected to complete before the end of the year.
A comparison with historical dosimetry data showed that the change of isotope from 124I to 89Zr has reduced the dose of radiation absorbed by the patient by approximately 25%. This suggests that in addition to improving image quality, the change in isotope may also have improved patient safety.
The interim analysis has given Telix confidence that it has identified the right dosing and dosimetry for TLX250-CDX, enabling it to proceed with dosing the first patients in the ZIRCON Phase III study.
We expect the primary application of TLX250-CDX to be to help distinguish between ccRCC (the most serious form of kidney cancer) and other renal masses as part of the initial diagnostic work-up. Kidney cancer is the eighth most common cancer, and is expected to account for 65,340 new cases and 14,970 deaths in the US in 2018.2 Globocan predicts that in 2020 there will be 423,000 new cases and 184,000 deaths from kidney cancer worldwide.
We estimate that the addressable market for TLX250-CDX is equivalent to 50% of new kidney cancer cases each year, with half of use being for initial diagnosis and the balance being for applications such as detecting metastatic disease, screening patients for suitability for MTR therapy and monitoring response to therapy with targeted agents.
Quelle: https://www.edisoninvestmentresearch.com/research/...s348928/preview/  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAUpdate TLX-250 Therapeutische Anwendung

 
  
    #241
01.11.18 06:08
Quelle:
https://www.edisoninvestmentresearch.com/research/...uticals/preview/

Therapeutische Anwendung:
Three Phase II checkpoint inhibitor combo studies planned. Targeting US/Australia IND filings Q418

TLX250 ccRCC therapeutic
Telix is also developing TLX250, a MTR therapeutic targeting ccRCC. TLX250 is based on a modified and improved version of the mAb girentuximab (cG250) labelled with the isotope 177Lu. 177Lu is an ideal isotope for therapeutic MTR applications because it emits beta particles that travel only a short distance in tissue and are absorbed within the tumour, killing cancer cells. It has a comparatively short half-life of 6.64 days.
Wilex has completed two clinical studies of 177Lu-cG250 in patients with metastatic ccRCC. The two studies provided encouraging evidence of efficacy, with 78% and 68% of patients achieving responses of stable disease or better in the three months after the first course of treatment in the Phase I and Phase II studies, respectively. One of the 14 patients in the Phase II study achieved a partial response. While the treatment was generally well tolerated, a high proportion of subjects experienced myelosuppression (low levels of white blood cell production in the bone marrow). We expect the company to seek to optimise the dosing regimen (both amount and interval) in future studies to in order to reduce the incidence of this side effect. The company’s experience with MTR therapies in prostate cancer will help inform the programme to optimise the dosing regimen.

Better treatments are needed for metastatic ccRCC
While many patients who are diagnosed with early-stage RCC can be cured by surgical treatment, better treatments are needed for metastatic disease, where the five-year survival rate is only 12%.
Checkpoint inhibitors and targeted therapies (antiangiogenic therapies and mTOR inhibitors) are the mainstays of systemic treatment for unresectable and metastatic ccRCC, rather than cytotoxic chemotherapy. According to clinical guidelines, the preferred first-line therapies are the targeted therapies pazopanib and sunitinib; ipilimumab + nivolumab combination (FDA approved April 2018) is a preferred first-line therapy for intermediate and low risk patients, but not for high-risk patients9.
Preferred second-line therapies are cabozantinib (TKI including VEGFR) and the anti-PD1 immune checkpoint inhibitor (ICI) nivolumab, which was approved by the FDA for patients with advanced RCC in November 2015.
Potential for TLX250/ICI combo to improve response rates
Therapies such as ICI that enhance immune responses have had remarkable success in treating a range of cancers, however, typically less than a third of patients respond when these drugs are used as single agents (monotherapy). For example, the response to second-line treatment of mRCC with nivolumab was 22%10.
Combining ICI with chemotherapy has been an effective way to improve response rates compared to ICI monotherapy in a number of cancer types. For example, in newly diagnosed metastatic lung cancer the response rate to the Keytruda/chemo combo in the KEYNOTE-189 study was 49.4%11, which is substantially higher than the 27.3% ORR to Keytruda monotherapy reported in the separate KEYNOTE-042 study. The synergistic benefit of ICI/chemo combos is believed to be due to the cellular debris from tumour cells killed by the chemotherapy triggering an immune response (sometimes referred to as immunogenic cancer cell death or turning immunologically cold tumours hot), with the ICI then able to strengthen this immune response.
With chemotherapy not recommended in ccRCC, there is potential for MTR to play a similar role in killing tumour cells and releasing tumour antigens to stimulate an immune response. Combining MTR with ICI would be expected to improve ORR.
The ability of radiation therapy to have immune stimulatory effects is evidenced by the well-established phenomenon of so-called abscopal responses to radiation, where tumours away from the site of radiation also respond to treatment due to an immune response triggered by the therapy12.

Phase II trials for TLX250 planned for 2019
Telix is formulating plans for three Phase II studies of TLX250 in combination with ICIs, one of which is likely to be a pharma-sponsored study. The three studies are expected to involve ~60 subjects in total. It plans to submit two INDs in relation to these studies in US/Australia in Q418. The manufacture of clinical grade material for these studies is expected to be completed by the end of August.
By the end of 2019 the company expects these studies to have produced sufficient information to identify an appropriate strategy for the Phase III development of TLX250. A key goal of the planned Phase II studies is to demonstrate that there are synergistic benefits from combining TLX250 with ICI therapy.

Umsatzschätzungen therapeutische Anwendung. HP Umsatzbeteiligung 5%.

Global peak sales of US$470m. For the US assumes 65,300 kidney cancer cases/yr, 20% eligible for treatment, 20% penetration; for the EU assumes 93,000 cases/yr, 20% eligible, 16% penetration; pricing US$70k per patient, 30% discount in Europe; launch 2024 - biologicals market exclusivity to 2036 in US, 2034 in Europe; assume receives 12% net royalty.
R&D cost: A$4m for two small company funded Phase II studies, then out-license.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAMagenta Therapeutics Präsentation

 
  
    #242
01.11.18 22:12
Magenta Therapeutics Announces Acceptance of Nine Abstracts Covering Clinical and Preclinical Data at ASH, Representing Progress across the Portfolio of Conditioning, Stem Cell Mobilization and Expansion Programs

Magenta Therapeutics (NASDAQ: MGTA), a clinical-stage biotechnology company developing novel medicines to bring the curative power of bone marrow transplant to more patients, today announced that the Company will present clinical data and preclinical research at the 60th annual meeting of the American Society of Hematology (ASH), taking place December 1st through 4th in San Diego, Calif. Preliminary data in these abstracts became available on the ASH conference website at 9:00 a.m. ET today. The Company also provided an update today on its ongoing Phase 2 study of MGTA-456 in inherited metabolic disorders, including recent data from the study.

Conditioning Programs

CD117-Amanitin Antibody Drug Conjugates Effectively Deplete Human and Non-Human Primate HSCs: Proof of Concept as a Targeted Strategy for Conditioning Patients for Bone Marrow Transplant, Abstract #3314
Presenter: Brad Pearse, Ph.D., Magenta Therapeutics
Session Name: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster II
Session Date: Sunday, December 2, 2018
Session Time: 6:00 PM - 8:00 PM
Room: San Diego Convention Center, Hall GH

Targeting CD45 with an Amanitin Antibody-Drug Conjugate Effectively Depletes Human HSCs and Immune Cells for Transplant Conditioning, Abstract #4526
Presenter: Rahul Palchaudhuri, Ph.D., Magenta Therapeutics
Session Name: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster III
Session Date: Monday, December 3, 2018
Session Time: 6:00 PM - 8:00 PM
Room: San Diego Convention Center, Hall GH


Single Doses of Antibody Drug Conjugates (ADCs) Targeted to CD117 or CD45 Have Potent In Vivo Anti-Leukemia Activity and Survival Benefit in Patient Derived AML Models, Abstract #3316
Presenter: Jennifer Proctor, Magenta Therapeutics
Session Name: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster II
Session Date: Sunday, December 2, 2018
Session Time: 6:00 PM - 8:00 PM
Room: San Diego Convention Center, Hall GH

Antibody Drug Conjugates Targeted to CD45 or CD117 Enable Allogeneic Hematopoietic Stem Cell Transplantation in Animal Models, Abstract #3324
Presenter: Rahul Palchaudhuri, Ph.D., Magenta Therapeutics
Session Name: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster II
Date: Sunday, December 2, 2018
Presentation Time: 6:00 PM - 8:00 PM
Location: San Diego Convention Center, Hall GH  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAMeldung Präsentationen HP Partner

 
  
    #243
02.11.18 07:20
Heidelberg Pharma kündigt Präsentationen von verschiedenen Forschungsergebnissen zur ATAC-Technologie auf der ASH-Jahrestagung 2018 anPharma AG:
DGAP-News: Heidelberg Pharma AG / Schlagwort(e): Konferenz

02.11.2018 / 07:00
Für den Inhalt der Mitteilung ist der Emittent / Herausgeber verantwortlich.


PRESSEMITTEILUNG
Heidelberg Pharma kündigt Präsentationen von verschiedenen Forschungsergebnissen zur ATAC-Technologie auf der ASH-Jahrestagung 2018 an
- Partner MD Anderson Cancer Center wird in einem Vortrag präklinische Daten mit HDP-101 zur wirksamen 17p Deletion im Multiplen Myelom präsentieren
- Partner Magenta wird Daten zum Einsatz von Antikörper-Amanitin-Konjugaten (ATACs) bei der Vorbehandlung von Patienten mit Knochenmarktransplantationen vorstellen
Ladenburg, 2. November 2018 - Die Heidelberg Pharma AG (FWB: WL6) gab heute bekannt, dass ihre Kooperationspartner MD Anderson Cancer Center, Houston, TX, USA, sowie Magenta Therapeutics, Cambridge, MA, USA, präklinische Daten auf dem führenden Kongress für hämatologische Erkrankungen, der 60. Jahrestagung der American Society of Hematology (ASH) präsentieren werden. Die Tagung findet vom 1. bis 4. Dezember 2018 in San Diego, USA, statt.
Prof. Andreas Pahl, CSO der Heidelberg Pharma AG, kommentierte: "Wir sind hocherfreut, dass unser Forschungspartner MD Anderson Cancer Center präklinische Daten zu unserem Produktkandidaten HDP-101 in einem Vortrag präsentieren wird. Die Wissenschaftler des MD Anderson konnten jetzt nachweisen, dass das Amanitin-Konjugat HDP-101 Tumorzellen aus Patienten mit Multiplem Myelom mit 17p-Deletion besonders gut und effizient bekämpfen kann. Wir sind auch stolz, dass unser Lizenzpartner Magenta Daten mit unserer ATAC-Technologie auf dieser wichtigen Konferenz vorstellen wird."
Vortrag von MD Anderson: HDP-101, a Novel B-Cell Maturation Antigen (BCMA)-Targeted Antibody Conjugated to α-Amanitin, Is Active Against Myeloma with Preferential Efficacy Against Pre-Clinical Models of Deletion 17p
Abstract #593
Name der Session: 652. Myeloma: Pathophysiology and Pre-Clinical Studies, excluding Therapy: Development of Novel Immunotherapeutic Approaches in Multiple Myeloma
Vortragender: Dr. Ram Kumar Singh, Department of Lymphoma/Myeloma, MD Anderson Cancer Center
Datum: Montag, 3. Dezember 2018
Zeit: 7:00 Uhr - 8:30 Uhr PST (16:00 Uhr - 17:30 CET)
Präsentationszeit: 8:00 Uhr PST (17:00 Uhr CET)
Raum: San Diego Convention Center, Ballroom 20D
Frühere in Nature publizierte Studien mit Darmkrebszellen zeigten, dass Amanitin das Potenzial hat, besonders gut auf Tumoren mit aggressiven Verlaufsformen im Zusammenhang mit einer 17p-Deletion zu wirken. Mit "17p" bezeichnet man einen Abschnitt des Chromosoms, dessen DNA u. a. das Tumorsuppressorgen TP53, als auch das Gen für RNA-Polymerase II enthält. Tumore haben häufig eine verminderte TP53-Funktion, um die natürliche Tumorabwehr der Zellen zu schwächen. Da durch die 17p-Deletion auch die Menge an RNA-Polymerase II vermindert wird, sind solche Tumorzellen besonders empfindlich gegen Amanitin.

Posterpräsentationen von Magenta

Magenta Therapeutics wird präklinische Daten vorstellen, die in verschiedenen Studien zur Verbesserung der Therapiemöglichkeiten im Bereich der Knochenmarktransplantation gewonnen wurden. Die getesteten ADCs bestehen aus einem Antikörper von Magenta und der ATAC-Technologie von Heidelberg Pharma und wurden präklinisch auf ihre Eignung zur Konditionierung von Patienten für die Transplantation von Knochenmarkszellen getestet.

CD117-Amanitin Antibody Drug Conjugates Effectively Deplete Human and Non-Human Primate HSCs: Proof of Concept as a Targeted Strategy for Conditioning Patients for Bone Marrow Transplant
Abstract #3314
Name der Session: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster II
Vortragender: Dr. Brad Pearse, Magenta Therapeutics
Datum: Sonntag, 2. Dezember 2018
Zeit: 18:00 Uhr - 20:00 Uhr PST (3:00 Uhr - 5:00 Uhr CET, 3. Dezember 2018)
Raum: San Diego Convention Center, Hall GH

Single Doses of Antibody Drug Conjugates (ADCs) Targeted to CD117 or CD45 Have Potent In Vivo Anti-Leukemia Activity and Survival Benefit in Patient Derived AML Models
Abstract #3316
Name der Session: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster II
Vortragende: Jennifer Proctor, Magenta Therapeutics
Datum: Sonntag, 2. Dezember 2018
Zeit: 18:00 Uhr - 20:00 Uhr PST (3:00 Uhr - 5:00 Uhr CET, 3. Dezember 2018)
Raum: San Diego Convention Center, Hall GH

Targeting CD45 with an Amanitin Antibody-Drug Conjugate Effectively Depletes Human HSCs and Immune Cells for Transplant Conditioning
Abstract #4526
Name der Session: 701. Experimental Transplantation: Basic Biology, Pre-Clinical Models: Poster III
Vortragender: Dr. Rahul Palchaudhuri, Magenta Therapeutics
Datum: Montag, 3. Dezember 2018
Zeit: 18:00 Uhr - 20:00 Uhr PST (3:00 Uhr - 5:00 Uhr CET, 3. Dezember 2018)
Raum: San Diego Convention Center, Hall GH  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAMagenta Quartalsbericht

 
  
    #245
1
08.11.18 15:23
Demnach hat Magenta nun schon zwei Patente für den C100 und C200 Kandidaten bekommen. Ich kann mir gut vorstellen, das es mit der zweiten Optionsbestätigung nicht mehr so lange dauert. Vielleicht zur Präsentation in San Diego. Es ist reine Spekulation. Mal sehen.

Continued to Strengthen Robust Intellectual Property Position: Magenta’s first U.S. patent, directed to dosage regimens of mobilization therapy MGTA-145 and plerixafor, was issued in August 2018. The Company’s second U.S. patent was issued for the C200 conditioning program in October 2018, with claims directed to methods of treatment using an anti-CD117-amatoxin antibody-drug conjugate (ADC). For the C100 targeted patient preparation program, an Australian patent application was allowed with claims directed to methods of treatment using an anti-CD45-amatoxin ADC.    

4 Postings, 2884 Tage AktienpaulePositive Results / Advances Collaboration with HP

 
  
    #246
1
14.11.18 15:09

November 14, 2018 08:30 ET 

VANCOUVER, British Columbia , Nov. 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Advanced Proteome Therapeutics Corporation (“APC” or the “Company”) (TSXV: APC) (FSE: 0E8), is pleased to announce very positive results from animal studies in collaboration with Heidelberg Pharma.

Antibody–drug conjugates (ADCs) are an emerging class of therapeutic agents with the potential to revolutionize current treatment strategies and regimens to fight cancer. The combination of APC's proprietary site-selective protein modification technology and Heidelberg Pharma's proprietary ATAC technology, featuring the mushroom toxin amanitin, has led to conjugates that possess high target-specific anti-cancer potency established in several human cancer cell types.

The Company is pleased to announce that the lead ADC has now impressively demonstrated complete tumor regression at a single low dose in two challenging mouse models of human cancer (JIMT-1, NCI-N87) over extended observation periods with clear superiority over benchmark molecules used as positive controls. The potency and efficacy exhibited by the ADC is profound and the studies are still ongoing, as the improved condition of the test animals permitted a longer-term evaluation than originally contemplated.

Dr. Allen Krantz, CSO and Founder of APC commented “These exciting results have exceeded our high expectations. APC’s ability to rapidly generate superior antibody-drug conjugates without having to perform labor-intensive engineering of the antibody to enable the point of selective attachment of the drug, represents a game changing advantage for our Company in the field of ADCs.  Our site selective approach of linking drugs to a favored and universally present site in therapeutically-important antibodies is a powerful and efficient way of producing homogeneous cancer killing ADCs with excellent biophysical properties. The validation of our technology now opens the door to advanced state-of-the-art therapeutic approaches, which are in progress, and for which we have recently filed key patents.”

APC and Heidelberg Pharma have agreed to extend their collaboration in two important ways. Heidelberg Pharma are in the process of negotiating terms for APC’s linker technology to be included in the amanitin tool box available to pharma partners developing new ADCs. Also, Heidelberg Pharma and APC will continue to identify and test ADC drug candidates that best exploit the combined strengths of both our technologies.

Dr. Andreas Pahl, CSO of Heidelberg Pharma, said “APC’s linker technology, which does not require any modification of the natural framework of an antibody prior to its conversion into a drug, can significantly streamline development of a new generation of ADCs from existing, well proven antibodies.”

Bill Dickie, President and CEO of APC added “We are pleased to extend our collaboration with Heidelberg Pharma’s innovative technology and outstanding team, as we work together to advance the field of ADCs and build value for our companies.”

ABOUT THE COMPANY:

Advanced Proteome Therapeutics Corporation is developing a proprietary technology to directly target cancerous tumors and avoid destroying normal cells.  This type of agent is capable of greater potency, higher specificity and lower toxicity than other therapies that can also attack healthy cells.  The Company is working to streamline the process by which these agents are prepared, which to date, has been extremely cumbersome, limiting their potential.

 

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAAus der Aktionär Empfehlung

 
  
    #247
25.11.18 12:46
Aus der Aktionär Empfehlung
Der Aktionär schreibt in einem recht ausführlichen Artikel zu HDP sehr positiv.

Abgehoben wird explizit auf die Vorteile von Amanitin als Wirkstoff.
Wichtig neben der guten Wirksamkeit sei, dass es nicht mutagen wirke.

In Kombination mit der ATAC-Technoligie, bei der der Wirkstoff durch Antikörper sozusagen in´s Ziel gebracht wird, sei dieser Ansatz sehr vielversprechend.
Sehr positiv sei die gute Wirksamkeit auch unabhängig von der Zellteilungsrate.

In einem Interview mit Dr. Schmidt-Brand wird erwähnt, dass im 2. Quartal 2019 der Antrag für den Start einer klinischen Studie gestellt werde, sodass in der 2. Jahreshälfte mit ersten Patienten gerechnet werden kann.

Im Dezember wird die letzte präklinische Studie zur Toxizität gestartet, welche voraussichtlich nach 3 Monaten abgeschlossen werden kann.
Sie dient zur Ermittlung der geeigneten Dosis, für die klinische Prüfung beim Menschen.

Eingegangen wird auch auf die Partnerschaft mit Magenta Pharmaceuticals, welche sehr positiv verläuft.
Ziel von Magenta ist es, die Therapie bei Leukämie drastisch zu verändern.
Man will weg von der üblichen Behandlung, bei der vor einer Knochenmarkstransplantation das komplette Knochenmark des Patienten zerstört werden muss, hin zu einer selektiveren Therapieform.

Durch die Nutzung der ADC´s erhofft man sich die Möglichkeit einer gezielteren Therapie, bei der nur die erkrankten Zellen zerstört werden.
Auch hier könnte Amanitin einen deutlichen Vorteil bieten.

Anfang Dezember (1.-4. Dez.) wird Magenta drei Poster zu Amanitin-Daten beim Jahresmeeting der ASH (Am. Society of Hematology) in San Diego präsentieren.

Fazit:
Der Aktionär sieht das Interesse von neuen Investoren, sobald Heidelberg Pharma mit HDP-101 in die klinische Prüfung geht.
Das langfristige Potential sei enorm.

Aktuelles Kursziel 4,50€, empfohlener Stopp 1,70€  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAEine neue Chance für Rencarex

 
  
    #248
25.11.18 12:50
War damals für Wilex und alle Aktionäre ein schmerzhaftes Erlebnis. So wird Rencarex wieder in der Anwendung in Subgruppen diskutiert. Rencarex befindet sich noch im Portfolio von HP und steht zur Auslizensierung bereit.
Folgendes Abstract gibt diesen Hinweis, der kürzlich veröffentlicht. So kommt nach Redectane, die jetzt in Phase 3 in Europa starten vielleicht auch noch Rencarex in Subgruppen vielleicht wieder ins Gespräch.

Is there a role for adjuvant therapy after surgery in "high risk for recurrence" kidney cancer? An update on current concepts.
Sharma T1, Tajzler C1, Kapoor A1.
Author information

Division of Urology, Department of Surgery, McMaster University, Hamilton, ON.
Abstract
Background:
Although surgical resection remains the standard of care for localized kidney cancers, a significant proportion of patients experience systemic recurrence after surgery and hence might benefit from effective adjuvant therapy. So far, several treatment options have been evaluated in adjuvant clinical trials, but only a few have provided promising results. Nevertheless, with the recent development of targeted therapy and immunomodulatory therapy, a series of clinical trials are in progress to evaluate the potential of those novel agents in the adjuvant setting. In this paper, we provide a narrative review of the progress in this field, and we summarize the results from recent adjuvant trials that have been completed.
Methods:
A literature search was conducted. The primary search strategy at the medline, Cochrane reviews, and http://ClinicalTrials.gov/databases included the keywords "adjuvant therapy," "renal cell carcinoma," and "targeted therapy or/and immunotherapy."
Conclusions:
Data from the s-trac study indicated that, in the "highest risk for recurrence" patient population, disease-free survival was increased with the use of adjuvant sunitinib compared with placebo. The assure trial showed no benefit for adjuvant sunitinib or sorafenib in the "intermediate- to high-risk" patient population. The ariser (adjuvant girentuximab) and protect (adjuvant pazopanib) trials indicated no survival benefit, but subgroup analyses in both trials recommended further investigation. The inconsistency in some of the current results can be attributed to a variety of factors pertaining to the lack of standardization across the trials. Nevertheless, patients in the "high risk of recurrence" category after surgery for their disease would benefit from a discussion about the potential benefits of adjuvant treatment and enrolment in ongoing adjuvant trials.  

1931 Postings, 4032 Tage BICYPAPAPräsentation Magenta

 
  
    #249
26.11.18 20:17
Magenta Therapeutics to Host Webcast of Investor and Analyst Event During ASH
November 26, 2018 at 8:30 AM EST

CAMBRIDGE, Mass.--(BUSINESS WIRE)--Nov. 26, 2018-- Magenta Therapeutics (NASDAQ: MGTA), a clinical-stage biotechnology company developing novel medicines to bring the curative power of bone marrow transplant to more patients, today announced that it will host a live webcast of an investor and analyst event at 8:30 p.m. PST (11:30 p.m. EST) on Sunday, December 2, 2018, during the American Society of Hematology (ASH) Annual Meeting.
To access the webcast, please visit the “Events & Presentations” page within the Investors & Media section of the Magenta Therapeutics website at https://investor.magentatx.com/events-and-presentations. Replays of the webcast will be available on the Magenta Therapeutics website for 90 days following the event.  

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